MALO KILAV KVARTAL

Googleu pala prodaja oglasa

20.01.2012 u 09:31

Bionic
Reading

Prvi put otkad se vratio na čelo kompanije Larry Page je morao predstaviti rezultate poslovanja slabije od očekivanih

Googleovi prihodi tijekom četvrtog kvartala bili su 8,13 milijardi dolara (oko 44,7 milijardi kuna), manje od očekivanih 8,41 milijardu dolara (oko 46,2 milijarde kuna).

Page, koji je čelno mjesto kompanije preuzeo u travnju prošle godine, gasi projekte koji slabo posluju i potiče širenje na nova područja, uključujući pretraživanje na mobilnim uređajima, da bi smanjio utjecaj tradicionalnog web pretraživanja.

Ta strategija ima dobre i loše strane - pomaže rastu prodaje, ali i smanjuje količinu novca koju Google može ubrati od oglašivača, zato što se oglasi prikazani na mobilnim uređajima smatraju manje vrijednima od onih na računalnim zaslonima, piše Bloomberg.

Prosječna cijena koju Google dobije za klik na oglas pala je za osam posto. Broj klikova na oglase porastao je 34 posto.

Rast je također oslabljen zbog pada potražnje u Europi i smanjenja vrijednosti eura. Međunarodna prodaja činila je 53 posto Googleovih prihoda tijekom četvrtog tromjesečja, dva posto manje od prethodnog kvartala.

Prodaja oglasa online u Europi porasla je za oko pet posto. Skromno u odnosu na 20 posto, koliko je rasla tijekom prve polovice prošle godine.

Potrošnja na oglašavanje vezano uz tražilicu na Starom je kontinentu porasla 14 posto, a u SAD-u 22 posto.

Googleov neto prihod porastao je na 2,71 milijardu dolara (oko 14,9 milijardi kuna). Lani u isto vrijeme iznosio je 2,54 milijarde dolara (oko 13,97 milijardi kuna). Operativni troškovi porasli su na 3,38 milijardi dolara (oko 18,6 milijardi kuna) i činili su 32 posto prihoda.

Također, neznatno je povećao udio na američkom tržištu, sa 65,4 na 65,9 posto.