Na Državnom sveučilištu Sjeverne Karoline i MIT-u razvijaju membrane koje bi mogle letove avionom učiniti i do tisuću puta tišim. Zasad je problem što je - preteška
Kabine zrakoplova bučna su mjesta zbog zvukova i vibracija koje proizvode mlazni motori. Obično ih se izolira izdržljivim materijalom u obliku pčelinjih saća. Lagan je, pa ne opterećuje puno zrakoplov (koji zbog toga troši manje goriva), ali ne blokira zvuk naročito dobro.
Kako je navedeno u radu objavljenom u časopisu Applied Physics Letters, to bi trebale riješiti nove gumene membrane debljine 0,25 milimetara, koje bi bile dodane na sadašnji saćasti materijal kako bi odbijale i do tisuću puta više zvučnih valova nego što je trenutno moguće. Naročito bi bile učinkovite u uklanjanju niskofrekventnih zvukova, poput onih koji dolaze iz motora.
Iako bi putnici to objeručke prihvatili, zrakoplovni prijevoznici vjerojatno baš i neće. Membrane bi dodale šest posto na ukupnu težinu zrakoplova, što bi povećalo potrošnju goriva, a time i troškove.
Moguć je, doduše, kompromis - tanja membrana ne bi bila toliko teška, a svejedno bi značajno smanjila buku.
Više:CNET