Mora li se treće najposjećenije web odredište na svijetu doista brinuti o konkurenciji? Odgovor je: da, i te kako. Tržište oglašavanja se mijenja, a promjena ne ide u prilog YouTubeu
Društveni mediji su znatno pristupačniji malim i srednjim tvrtkama kao platforma za oglašavanje, pružajući im priliku za sudjelovanje u području u kojem su sve donedavno monopol držale velike korporacije s puno para.
Za razliku od preskupih oglašivačkih mreža, koje su bile rezervirane za velika imena, bilo tko može napraviti korisnički račun i objavljivati video na društvenim mrežama. Društvene platforme prepoznale su ogroman potencijal malih i srednjih poduzeća pa su ponudile alate koji omogućavaju samopromociju kao što su metrika za praćenje publike, izravna komunikacija sa zainteresiranim kupcima i promotivne kampanje.
U rujnu je Facebookova šefica financija Sheryl Sandberg objavila da opslužuju četiri milijuna oglašivača, većinom malih i srednjih poduzeća.
U isto vrijeme youtuberi svijeta zaostaju jer nemaju društvenu komponentu koja bi bila privlačna korisnicima i oglašivačima.
Društveni mediji nude više od puke stranice za objavu vijesti o tvrtki ili oglasa: svestrane alate za angažman. Dok tradicionalni skočni i ini oglasi na YouTubeu nestaju po prikazivanju, društveni videooglasi integrirani su u dnevni news feed i koriste lajkove, komentare, dijeljenje i druge alate kako bi poticali razgovore i stvarali prilike za kontakt s postojećim i potencijalnim kupcima i korisnicima. Društveni čimbenik, stoga, omogućuje znatno prodornije oglašavanje.
Iznimno brz uspon korištenja videa na mobilnim uređajima i uspon društvenih mreža na njima, također potiču taj trend. Stoga ne čudi što te platforme ubrzano postaju omiljeni izbor najvećih oglašivača, koji vjeruju da će video preteći statično oglašavanje u idućih pet godina.
Piše li se zbog toga loše YouTubeu? Zasad ne, jer YouTube ipak ima milijardu aktivnih korisnika. No Google i Alphabet trebali bi pažljivo pratiti oglašivačke i društvene trendove kad su mala i srednja poduzeća u pitanju.
Kao platforma, YouTube se od nastanka nije radikalno mijenjao. Dodani su oglasi, kao i nešto nišnih značajki, ali u biti izgleda i funkcionira kao i na početku. Facebook i Instagram odabrali su drukčiji pristup, stalno se mijenjajući i prilagođavajući, dodavajući i nadograđujući značajke, alate, dizajn i integraciju među platformama.
YouTube još nije dinosaur kojemu prijeti izumiranje, ali morat će prihvatiti da je video oglašavanje na društvenim mrežama budućnost i brzo reagirati.
Više:Social Times