Japanski proizvođač ima prvi svjetski motor za hibridni automobil koji ne koristi rijetke teške elemente. Time će smanjiti ovisnost o uvozu iz Kine
Hibridni automobili, koji kombiniraju benzinski s električnim motorom, sve su popularniji u brojnim razvijenim zemljama. No, ovisna su o pouzdanoj opskrbi rijetkim elementima kao što su disprozij i terbij.
Prije šest godina Kina je nametnula privremenu zabranu izvoza rijetkih minerala u Japan zbog teritorijalnih sporova između te dvije zemlje.
Honda, treći po veličini proizvođač automobila u Japanu, objavio je kako njegovi novi motori koriste magnete razvijene u tvrtci Daido Steel koji ne koriste ni disprozij, niti terbij. To je smanjilo troškove proizvodnje magneta, ključne komponente motora, za oko deset posto te ih učinilo gotovo osam posto lakšima.
Redizajnirani motori i dalje koriste rijetke lake elemente poput neodimija, kojeg se osim u Kini može naći i u sjevernoj Americi te Australiji. Naći će se u idućem minivanu Freed, koji bi se u ponudi na japanskom i drugim azijskim tržištima trebao naći tijekom jeseni.
U Hondi su počeli tražiti načine za smanjenje korištenja rijetkih teških elemenata još prije deset godina. Na tješnju suradnju s Daidom nagnao ih je nagli porast njihovih cijena 2011. Osim niže cijene proizvodnje, u Hondi očekuju kako će biti manje izloženi fluktuacijama cijena.
Do 2030. godine dvije trećine vozila u Hondinoj ponudi trebalo bi biti pogonjeno drugim izvorima energije. Sad ta vozila drže udio od oko pet posto.
Više:Reuters