Tek svaka peta tvrtka kod nas koristi internet za poboljšanje prodaje proizvoda i usluga. S druge strane, izgleda kako baš ni ne obilujemo stručnjacima na tom području. Što je bilo prije - kokoš ili jaje?
Kako bi povezao male i srednje tvrtke sa stručnjacima za online oglašavanje, Google je pokrenuo web stranicu www.kartaagencija.hr, koja pomaže u pronalaženju lokalnih agencija specijaliziranih za web oglašavanje.
No ta karta otkriva nešto zanimljivo: u cijeloj zemlji postoji tek šačica agencija s certificiranim i kvalificiranim stručnjacima za AdWords. Najviše ih je u Zagrebu. Slijede po tri u Istarskoj, Splitsko-dalmatinskoj i Zadarskoj županiji te po jedan u Osječko-baranjskoj i Ličko-senjskoj.
U preostalih 16 županija, ako je vjerovati Googleu, jednostavno ih - nema. Varaždincima i Čakovčanima najbliži se nalaze u Zagrebu, Brođanima, Vinkovčanima i Vukovarcima u Osijeku, Dubrovčanima u Splitu...
Ti su podaci stigli zajedno s rezultatima istraživanja koje je tijekom 2012. godine za tvrtku Google Hrvatska provela agencija za istraživanje tržišta GfK na uzorku od 700 malih i srednjih tvrtki iz cijele Hrvatske.
Prema prikupljenim podacima, 90 posto malih i srednjih tvrtki u Hrvatskoj ima pristup internetu, a više od 50 posto njih ima vlastitu web stranicu, dok se taj udio penje na čak 99 posto kad je riječ o tvrtkama s više od deset zaposlenih.
Unatoč velikom postotku tvrtki s pristupom internetu koje se njime najčešće koriste za komunikaciju s poslovnim partnerima i kupcima te za e-bankarstvo, svega 20 posto njih koristi internet kao alat za poboljšanje prodaje svojih proizvoda i usluga.
Unatoč visokoj razini pristupa korisnika tj. potencijalnih kupaca na internetu (66 posto), broj kupnji obavljenih putem interneta je relativno nizak. Prema podacima Eurostata, svega 16 posto korisnika interneta obavilo kupnju putem interneta, dok je taj broj dvostruko veći u Sloveniji (30 posto), a u Njemačkoj iznosi čak 65 posto.
Prema podacima iz istraživanja, jedan od razloga malog broja online kupaca je između ostalog i slaba lokalna ponuda e-trgovina.
Zbog brojnih prednosti e-trgovine i poslovanja preko interneta općenito, kao što je veći doseg tržišta, smanjenje troškova, povećanje poslovne učinkovitosti i uklanjanje zapreka u međunarodnoj razmjeni, ne čudi podatak da čak 30 posto ispitanika koji trenutno nemaju internetsku stranicu namjerava istu izraditi u naredne dvije godine.
Također, internet je među hrvatskim tvrtkama prepoznat kao izvrstan kanal za izvoz. Naime, 30 posto ispitanika predstavlja svoje proizvode i usluge u inozemstvu, od čega čak 80 posto smatra da im internet pomaže u promociji proizvoda i usluga.
Istovremeno, samo 13 posto ispitanika potvrdilo je da je imalo trening vezan za online marketing kako bi unaprijedili potrebna znanja i vještine za promoviranje vlastitih proizvoda i usluga putem interneta.