JELLY-E

Hrvatska priča s globalnim potencijalom: Među prvima su kreirali uslugu baziranu na ChatGPT-ju i predstavili AI turistički alat

15.02.2023 u 18:32

Bionic
Reading

Umjetna inteligencija (AI) polako postaje sve prisutnija u našem svakodnevnom životu, što potvrđuje i OpenAI-jev ChatGPT koji je 'uzbudio duhove'. Na tom tragu nastaje i sve više proizvoda. Taj je 'val' uhvatio i zagrebački startup JellyRide koji je, kako tvrde njegovi osnivači, prvi u Hrvatskoj, a možda i šire razvio uslugu baziranu na ChatGPT-ju – digitalni turistički alat Jelly-E za automatizaciju aktivnosti prilikom pripreme i realizacije turističkih tura

Jelly-E se bazira na naprednim tehnologijama i umjetnoj inteligenciji (AI), a kako kažu njegovi kreatori, cilj je krajnjem korisniku ponuditi jedinstveno iskustvo putovanja te turističkim agencijama i vodičima osigurati napredan digitalni kanal za prezentaciju i prodaju usluga

Ovaj svojevrsni mali ekosustav objedinjuje čitav proces od (samo)kreiranja ideje za putovanje, preko naprednog povezivanja kupca s agencijama i vodičima, pa sve do seta alata i funkcionalnosti koje platforma pruža kako bi se pojedina tura ili aktivnost realizirala na terenu.

Platforma i usluga JellyRide namijenjena je tako svima koji vole putovanja i otkrivanje novih destinacija ili pak sudjeluju u pripremi i realizaciji putovanja.

Kroz platformu na jedno centralno mjesto na svoje napokon dolaze različiti profili korisnika sa svojim specifičnim interesima za putovanja i aktivnosti – od klasičnih razgledavanja i gastro tura, preko planinarenja i adrenalinskih aktivnosti, do tematskih tura, onih povezanih s lokalnim legendama, mitovima ili lokacijama filmskih setova.

Kako usluga funkcionira?

Jelly-E funkcionira na jednostavan način – na web stranici unesete nekoliko osnovnih parametara: kamo, kada, s kim i s kojim interesima želite putovati. Potom taj pametni AI travel assistant, po upravo tim kriterijima, za vas kreira unikatan prijedlog personaliziranog iskustva. I to sve strukturirano u formi pravog interaktivnog itinerara te automatski dostupno i na mobilnim platformama, ako želite potpuno digitalno iskustvo.

Same mobilne platforme otvaraju novu dimenziju interakcije i komunikacije jer jedinim klikom jednostavno pozivate svoje prijatelje, obitelj ili kolege u svoj doživljaj – koji onda postaje zajednički. Povrh svega, nudi se zanimljiva mogućnost poznatog koncepta 'I'm feeling lucky' – gdje Jelly-E, i bez ikakvog inputa, kreira ideju o sljedećem putovanju za korisnika.

'Platforma JellyRide, između ostalog, tako postaje mjesto za istraživanje i otkrivanje zanimljivih priča i sadržaja. U takvom konceptu (samo)kreiranja personaliziranih tura uz pomoć AI-ja stvara se posve nova paradigma stvaranja turističkog sadržaja, pri čemu kupac nije samo fokus cijele priče, nego postaje i glavni protagonist te pokreće čitav niz automatiziranih aktivnosti koje rezultiraju realizacijom njegovih putnih preferencija.

To je svakako odmak od tradicionalnih koncepata kataloških turističkih tura ili ponuda na drugim platformama – ovakav pristup omogućava zapravo korak prema 'demokratizaciji' u kreiranju i ponudi turističkog sadržaja te sada i neke manje i neotkrivene destinacije mogu dobiti svoje mjesto na turističkoj karti.

Svaka turistička tura bilo kojeg korisnika pritom postaje javno dostupna za pretraživanje i drugim korisnicima platforme i tako povećava vidljivost novog jedinstvenog turističkog sadržaja', pojašnjava nam jedan od osnivača tog zagrebačkog startupa Vedran Srhoj-Egekher.

'Zna to biti jako zabavno! A kao finalni korak, krajnji korisnik ima mogućnost jednim klikom zatražiti od sustava da mu pronađe agenciju ili turističkog vodiča koji će mu pomoći realizirati upravo kreirani prijedlog putovanja. Automatizacijom i digitalizacijom krajnjim korisnicima želimo dati novu razinu digitalnog i interaktivnog iskustva, a agencijama olakšati prezentaciju i komunikaciju s kupcima, sve uz pomoć AI-ja', pojašnjava nam Srhoj-Egekher.

JellyRide se kao ideja razvijao dulje vrijeme, ali prekretnica je bila prijava na Infobipov Startup Tribe 2021., u fazi u kojoj su još bili samo tim. Predstavljanje na konferenciji Infobip Shift iste godine i interes koji su pobudili bili su im, kažu, poticaj za daljnji razvoj koncepta digitalnog turističkog asistenta i alata za automatizaciju aktivnosti u pripremi i realizaciji turističkih tura. Prošle godine napravili su daljnji korak, registrirali se i prezentirali svoju priču na još višoj razini, pa su tako bili dio službenog programa Infobip Startup Tribe, ponovno na konferenciji Shift u Zadru.

'Infobip Startup Tribe odigrao je i ima bitnu ulogu u ovim našim počecima, ne samo u smislu logističke podrške i uspostavljanja kontakata, odnosno networkinga, već i zbog mogućnosti korištenja naprednih usluga kroz njihovu platformu CPaaS. Također smo sretni što smo dio programa Microsoft for Startups, koji omogućava brojne koristi iz portfelja Microsoftovih proizvoda, kao i proizvoda njihova partnera, što su uostalom sami OpenAI i ChatGPT. Važno je biti dio ekosustava koji te podržava – a mi se trudimo biti aktivni članovi', ističe Srhoj-Egekher.

Trenutno je u JellyRide uključeno nekoliko ljudi iz različitih domena, uglavnom iz developmenta, a s obzirom na to da su u relativno ranoj fazi, primarno koriste usluge vanjskih konzultanata, uz vlastito iskustvo razvoja softverskih rješenja.

'Želimo u Hrvatskoj postaviti čvrste temelje lijepe priče s globalnim potencijalom'

'Naše početke vežemo za lokalno turističko tržište u Hrvatskoj. Gradimo listu partnera s preko 100 turističkih vodiča u Hrvatskoj te preko 50 turističkih agencija. Želimo i njima pomoći da se prilagode sve prisutnijim trendovima personaliziranih i tailor-made putovanja, gdje kupac, gost, svoje putovanje promatra kao novo iskustvo i doživljaj te želi biti u fokusu, aktivan sudionik novog nezaboravnog doživljaja.

Imamo sreću da živimo u Hrvatskoj, maloj zemlji koja je turistički gigant i rijetko gdje bismo drugdje na svijetu imali priliku na tako malom i koncentriranom području prezentirati i validirati naš koncept i uslugu – možemo reći da imamo najbolji mogući playground. To nam je dodatni motiv da upravo u našoj Hrvatskoj postavimo čvrste temelje lijepe priče koja ima globalni potencijal', ističe naš sugovornik.

Priča oko ChatGPT-ja uzbudila duhove

Raduje ga, kaže, to što je priča oko ChatGPT-a privukla toliko pažnje, 'uzbudila duhove' i kao sofisticirana tehnološka tema tako brzo ušla u tzv. mainstream.

'Prosječnom korisniku je na vrlo efektan način približila što to AI jest i kolike brojne mogućnosti i primjene se mogu izroditi i osmisliti uz novu tehnologiju. Velik je to korak u samoj edukaciji i osvješćivanju šire publike. S druge strane ponosni smo što smo u prilično kratkom vremenu omogućili upravo toj široj publici zaokruženu i integriranu uslugu pomoću koje se na vrlo jednostavan način mogu istražiti i otkriti kako skriveni dragulji na poznatim destinacijama, tako i otkriti potpuno nove i malo poznate destinacije, a koje su svakako vrijedne pažnje i nude nezaboravne uspomene', ističe Srhoj-Egekher.

Kaže da žele postati centralno mjesto u Hrvatskoj i regiji za matchmaking personaliziranih upita za putovanja s jedne te turističkih agencija i vodiča, koji takve doživljaje trebaju pomoći realizirati, s druge strane. Trenutno su u pripremama za nadolazeću turističku sezonu te intenzivno grade bazu turističkih agencija i vodiča kao nastavak aktivnosti iz 2022. godine.

'Sam postupak priključenja našoj bazi partnera i otvaranja računa na platformi prilično je jednostavan i zahtijeva doslovno pet minuta posla – dovoljno je registrirati se u nekoliko jednostavnih koraka – a mi kao tim smo tu da pomognemo u svakom koraku procesa ako je to potrebno. Paralelno aktivno radimo na promociji platforme u Hrvatskoj i na emitivnim europskim tržištima, a kao zajednički cilj postavili smo dostizanje brojke od 100.000 korisničkih mjesečnih upita na našoj web stranici u narednih šest mjeseci', otkriva nam Srhoj-Egekher.