NIZ AI AKTIVNOSTI

HT-ov hackathon iznjedrio sjajna AI rješenja: Pogledajte kako je bilo

21.10.2023 u 10:43

Bionic
Reading

Hrvatski Telekom nedavno je u svom sjedištu u Zagrebu organizirao interni AI hackathon kojim su svoje zaposlenike odlučili potaknuti da osmisle kreativna i inovativna AI rješenja koja mogu pomoći zajednici ili olakšati radnu svakodnevicu, korisničko ili zaposleničko iskustvo

To je tek jedna u nizu AI aktivnosti koje HT provodi unutar tvrtke. Kako ističu, žele poticati inovativnost i istraživanje AI tehnologija, koje su neminovna budućnost. Osim što su organizirali niz internih i vanjskih edukacija, proveli su AI Pub kviz, imaju i AI podcast, a usto sa zaposlenicima nastoje što više komunicirati o AI-ju i kroz interne članke, primjerice 'Kako koristiti GPT'.

Na AI hackathonu u HT-ovom Bussiness Showroomu, održanom tijekom rujna i listopada, pitch je pred stručnim žirijem odradilo 17 timova iz Zagreba, Splita, Rijeke i Osijeka. Svaki tim imao je tri minute za prezentaciju svoje ideje.

Timove je činilo ukupno 92 zaposlenika koji su na svojim rješenjima radili uz pomoć mentora. A da je za ovakva događanja i rješenja interes doista velik svjedoče i brojke - stotinjak zaposlenika HT-a sudjelovalo je fizički na događanju u Business Showroomu, dok ga je na Teamsima pratilo oko 450 ljudi.

'Hackathon nas je iznenadio prvo s brojem prijava, a na kraju i sa samim prezentacijama rješenja. Ono što me dodatno razveselilo je raznolikost područja iz kojih su ideje dolazile, od HR-a preko prodaje, pa sve do financija. Odluka o pobjednicima nije bila lagana, i tu su presuđivale nijanse poput primjenjivanje same AI tehnologije prilikom rada na ideji.

Ali i sama brzina potencijalne implementacije te benefiti koji iz toga proizlaze. Tim kriterijima došli smo i do naših pobjednika koji su se usudili izaći iz svoje comfort zone i putem AI-ja challengirati način na koji rade svoj posao i na stol donijeti znatna poboljšanja', rekao je predsjednik žirija Ivan Runje.

Prva tri mjesta

Nije nedostajalo ni kreativnosti i korisnih rješenja. Prvo mjesto pripalo je timu AI-less Finance Crew koji su činili Ivan Del Vechio, Mia Štajcer, Ivan Dorčić, Ivona Rudeš, Janine Thiede i Ida Zelenka Puđa, a njihov mentor je bio Robert Fitoš.

Upitani koji problem ili izazov žele riješiti, odgovorili su: 'Analyst call - priprema materijala, predikcija pitanja i učinkovitost na samom callu. AI rješenje bi nam trebalo dati brzi odgovor na kvantitativna pitanja devijacija, kvalitativna pitanja devijacija, kao i predikciju pitanja analitičara baziranu na outlierima i prethodnim pitanjima'. Tim je odnio nagradu od 6.000 eura.

Drugo mjesto osvojio je tim T Wizard, koji su činili Sanja Vujinović, Goran Rečić, Ante Majić, Tomislav Vrljić, Angelina Jedvaj i Mirna Martinac, a mentor je bio Robert Fitoš. Osvojili su nagradu od 3.000 eura. Na pitanje koji izazov ili problem su odlučili riješiti, odgovor je bio:

'Prespor onboarding novih ljudi što je pogotovo problematično na poslovima gdje je veća fluktuacija. Osim problema što čovjeku treba neko vrijeme da postane kompetentan on za to vrijeme i troši druge resurse, odnosno uzima vrijeme iskusnijim ljudima. Osim što bi AI mogao znatno pomoći u onboarding procesu, pomogao bi i iskusnijim kolegama u svakodnevnom radu. Potrebno je izraditi T Wizard (tm) koji bi vodio mlade kolege kroz njihov onboarding.'

  • +33
AI Hackathon u Hrvatskom Telekomu Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Vedran Tolic / Hrvatski Telekom

Tim Rudari i tim Magenta Apostles podijelili su treće mjesto, osvojivši nagradu od 1500 eura.

Ana Marija Barišić, Valentina Šipek i Kristian Šantić činili su tim Rudari, dok su Goran Klepac, Franko Zrilić, Maira Brandao Carvalho, Branka Osojnik, Snježana Ovničević i Zvonimir Znaor bili dio Magenta Apostles tima, uz mentora Marka Pavišića.

Rudari su naveli da u svijetu telekomunikacija poslovni procesi znaju biti poprilično komplicirani i često ostaju neotkriveni i zapostavljeni.

'Zamislite, čak 40 posto tih procesa čeka da budu otkriveni, kao skriveni blago koje čeka svoj trenutak. Ovaj 'skriveni svijet' procesa stvara pravu malu galamu i dodatne troškove. Nisu samo brojke u pitanju, već i vrijeme koje odlazi na čeprkanje i razumijevanje tih procesa prije nego što ih automatiziramo. No u malo AI čarolije, možemo skratiti taj mukotrpan proces, povećati produktivnost, smanjiti pogreške i operativne troškove čak do 30 posto.

AI donosi rješenje za izazove u telekomunikacijskoj industriji. Koristeći tehnologiju Process mininga, AI analizira podatke unutar kompanije. On ne samo da otkriva skrivene obrasce i korake unutar poslovnih procesa, već i pruža četiri ključne prednosti: povećanje produktivnosti, mapiranje procesa i dokumentacija, otkrivanje potencijalnih procesa za automatizaciju te optimizaciju rada i smanjenje troškova', navode iz tima.

Tim Magenta Postles rekao je da želi riješiti izazov prepoznavanja korisničkog iskustva temeljem obrazaca korištenja mobilnih podataka primjenom autorskog algoritma za analizu vremenskih serija

'Svjedoci smo koliko kvaliteta transmisije mobilnih podataka utječe na rezultate TRIM-a i NPS-a , te smo posebno koncentrirani na ovu problematiku tijekom ljeta. Analitika se uglavnom svodi na izračune i procjene dinamika intenziteta i koncentracije udjela crvenih /žutih /zelenih ćelija, te na taj način evaluiramo korisničko iskustvo u ovom segmentu.

Trenutni NPS prediktivni model ima opravdanje i svrhu i pokazao se djelotvornim, no mi želimo ići korak naprijed. Odgovore možemo dobiti ako korištenje svake aplikacije promatramo kao vremensku seriju (podaci na razini aplikacija kao evenata se mogu sobiti iz nove Polystarove platforme) i nad tim podacima primijenimo REFII model analize vremenskih serija za otkrivanje uzoraka', navode iz tima.

Nakon glasovanja za svoj omiljeni tim (Rudare), Dario Jelavić iz publike osvojio je Batmobile tvrtke CircuitMess, vrijedni gadget za AI učenje i istraživanje.

Mentori koji su doskočili u pomoć kao desna ruka timovima bili su: direktor produkata i tribe lead Dean Krušić, direktorica Odjela za upravljanje vrijednošću korisnika Smilja Plišić Velimirović, voditelj Odsjeka za planiranje, upravljanje budžetom i poslovnu inteligenciju Robert Fitoš, stručnjak u odjelu za BI i analitiku Marko Pavišić, DevOps Technical Lead Engineer Ante Projić, principal Sektora za tehničke usluge korisnicima Mate Popović, direktor Telco i TV proizvoda Tihomir Kapular, stručnjak za upravljanje ponudom Andrej Pettö, direktor Sektora informacijskih i digitalnih tehnologija Frédéric Nin i direktor Odjela za upravljanje operacijama i E2E osiguranje kvalitete Đani Glavinić.

Žiri, sastavljen od stručnjaka s područja poslovanja i umjetne inteligencije koji su odlučivali o pobjednicima, činili su: član Uprave i glavni direktor za ljudske resurse (CHRO) Ivan Bartulović, direktor Sektora upravljanja proizvodima Ivan Runje, izvršna direktorica udruge CroAI Martina Silov, glavni direktor za informacije tvrtke Barrage Ivan Rimac, član Uprave i glavni direktor za tehniku i informacijske tehnologije (CTIO) Boris Drilo.