Većina ljudi misli da će postizanje karijernih ciljeva rezultirati doživotnom srećom. No čini se da suprotno vrijedi za izvršnog direktora Airbnba Briana Cheskyja, kako je izjavio nedavno za podcast Daxa Sheparda 'Armchair Expert'. Iako su Airbnbova popularnost i privatno vrednovanje porasli tijekom 2010-ih, Chesky taj uspjeh nije osjećao, barem ne kako bi trebao, kaže
Kada je u prosincu 2020. godine tvrtka izašla na burzu – s početnom procjenom od 47 milijardi dolara koja je porasla na 86,5 milijardi dolara u manje od jednog dana – Chesky se ni tada nije osjećao sretno ni zadovoljno; nije čak ni odahnuo. Umjesto toga, bilo je to 'jedno od najtužnijih razdoblja' njegova života, rekao je.
Chesky je vjerovao da će uspjeh izliječiti sve njegove probleme, rekao je. No zbog IPO-a (inicijalna javna ponuda) se osjećao izoliranijim nego ikada – i to ne samo zato što je gledao kako njegova tvrtka izlazi na burzu preko Zooma uslijed pandemije.
Izvršni direktor Airbnba je nakon selidbe Silicijsku dolinu osnovao tvrtku 2008. sa suosnivačima Joeom Gebbijom i Nathanom Blecharczykom. Tada je trojac stalno bio zajedno. Kako je tvrtka rasla, tako su rasle i obitelji njegovih suosnivača, piše CNBC. Chesky je posvetio svu svoju energiju tome da Airbnb učini uspješnijim, nadajući se da će ga to ispuniti.
'Imao sam sliku da ću, ako budem uspješan, imati sve te ljude oko sebe, sve te prijatelje... sve će se u mom životu popraviti', rekao je Chesky. 'Mislim da bi ljudi trebali ostvariti svoje snove, ali nemojte ulaziti u to misleći da će samo uspjeh ispuniti neku rupu u vama', rekao je.
Studije o vezama
Desetljećima duga studija Sveučilišta Harvard mogla bi ponuditi objašnjenje. Istraživanje koje je u tijeku, a koje je započelo 1938. godine, pokazalo je da karijera i financijski uspjeh ne čine da se sudionici osjećaju zadovoljnije. Umjesto toga, najsretniji ljudi daju prednost 'društvenoj sposobnosti' ili redovito izdvajaju vrijeme za veze, prijateljske i romantične.
'Novac nam ne može kupiti sreću, ali on je alat koji nam može pružiti sigurnost i osjećaj kontrole nad životima', rekao je Marc Schulz, jedan od istraživača projekta, Reutersu u veljači.
'Na kraju dana, život se zapravo sastoji od naših veza s drugima. Naši su odnosi ono što nas čini sretnima', dodao je. Optimalni odnosi mogu nas opustiti, učiniti da se osjećamo sigurnije i ponuditi prilike za učenje i rast, pokazalo je istraživanje. Ljudi s pozitivnim vezama također imaju veću vjerojatnost da će živjeti dulje, primijetili su istraživači.
Rješenje za usamljenost
Chesky je, identificirajući svoju usamljenost, odlučio ponovno 'uložiti' u svoju društvenu sposobnost, rekao je u podcastu. Dio njegova rješenja: Prošle je godine svoju kuću u San Franciscu uvrstio na Airbnb. Odabranih vikenda, gosti dolaze u njegovu slobodnu sobu. Njihovi boravci uključuju domaće kolačiće i obilaske Airbnbovog sjedišta pod vodstvom Cheskyja.
Šest mjeseci kasnije, tvrtka je pokrenula svoju uslugu Airbnb Rooms, koja domaćinima omogućava iznajmljivanje pojedinačnih spavaćih soba u svojim domovima. Od te objave početkom svibnja, cijena Airbnbove dionice porasla je na 144,14 dolara po dionici, sa 118,86 dolara.
'Osjećam se kao da se mnogi od nas pokušavaju popeti na planinu jer osjećamo da kada dođemo na vrh te planine, nešto će se ispuniti u nama', rekao je Chesky. 'Neka od najtežih razdoblja u životima ljudi nisu kada ne uspiju, nego kada dođu na vrh te planine i shvate da se ne osjećaju ništa drugačije', istaknuo je.
Chesky je posao počeo razvijati se u travnju 2009. godine, nakon što je kompanija dobila investiciju od 585.000 dolara od Sequoia Capitala. U veljači 2011. Airbnb je objavio da su gosti rezervirali milijun noćenja kroz njihov sustav. Kompanija je procijenjena na 31 milijardu dolara u 2017., a 2020., zbog pandemije, mjesecima prije zakazanog IPO-a, poslovanje je palo za 80 posto za samo osam tjedana. Mnogi su tad predviđali kraj tvrtke.
Kako bi se borio protiv kolapsa kompanije, izvršni tim Airbnba sproveo je otpuštanja, smanjio osobne plaće i smanjio marketinški budžet s 'jedne milijarde dolara na nulu', rekao je Chesky. Odjeli poput dizajna, financija i marketinga sažeti su u jedan odjel.
Kompanija je 2022. ostvarila profit od 40 posto, rekao je Chesky. Danas je Airbnb-ova tržišna kapitalizacija 75,49 milijardi dolara, a prema posljednjim procjenama Forbesa, Cheskyjeva vrijednost iznosi 12,6 milijardi dolara. 'Nikada se nisam fokusirao na pokušaj da zaradim mnogo novca', rekao je Chesky. 'Samo sam se fokusirao na to da budem što efikasniji, opsjednut iskustvom', dodao je.
Osvrćući se unazad, Chesky je rekao da je nelagoda njegove majke možda bila opravdana. Oba roditelja su mu bili socijalni radnici, a njegova majka je željela da se umjesto toga bavi 'sigurnim poslom' koji ti 'donosi puno novca', rekao je. 'Kada osnivate kompaniju, to je uglavnom u vašoj glavi', dodao je i kroz smijeh Chesky.