DOBIT RASTE

I Samsung bilježi kvartalni pad prihoda

28.04.2009 u 12:50

Bionic
Reading

Samsung Electronics Co. Ltd objavio je prihod od 121,64 milijarde kuna (28,67 bilijuna wona) na konsolidiranoj razini ostvaren u prvom kvartalu za razdoblje do 31. ožujka 2009. godine, što je pad od 13% u odnosu na četvrti kvartal 2008. godine

Operativna dobit u ovom kvartalu iznosila je 1,99 milijarde kuna (470 milijardi wona), što predstavlja ogroman zaokret u odnosu na gubitak u prethodnom kvartalu koji je tada iznosio 3,13 milijardi kuna (740 milijardi wona). Neto prihod je dosegao 2,63 milijarde kuna (620 milijardi wona), što je povećanje u odnosu na prethodni kvartal, a posebice zahvaljujući povećanju prihodu od kapitala.

Unatoč izrazito izazovnom poslovnom okruženju, Samsung se snažno oporavio od rezultata u četvrtom kvartalu 2008. godine, zahvaljujući stabilizaciji cijena poluvodiča, povećanoj margini dobiti za mobilne telefone te pažljivoj kontroli marketinških i drugih troškova.

Poslovna jedinica Poluvodiči zabilježila je operativni gubitak od 2,84 milijarde kuna (670 milijarde wona). Prihod je dosegao 23,42 milijarde kuna (5,52 bilijuna wona), što je pad od 5% u odnosu na prethodni kvartal. Unatoč slaboj potražnji i sezonalitetu, Samsung je zadržao vodeću poziciju na tržištu te su poboljšani operativni rezultati u usporedbi s četvrtim kvartalom 2008. godine.

Kontinuirana prekomjerna ponuda na tržištu DRAM-a utjecala je na poslovanje poslovne jedinici Memorija, no cijene NAND-a poboljšane su zbog smanjenja ponude. Poslovna jedinica System LSI zabilježila je pad prihoda zbog sezonskog utjecaja.

Poslovna jedinica LCD zabilježila je prihod od 17,43 milijarde kuna (4,11 bilijuna wona) te operativni gubitak od 1,31 milijarde kuna (310 milijarde wona). Bez obzira na to, Samsung je nadmašio šire tržište na području LCD-a posebice zahvaljujući povećanoj prodaji televizora sa velikim zaslonima. Poslovna jedinica LCD zabilježila je prodaju 6 milijuna primjeraka, te na taj način povećala tržišni udio na svjetskoj razini. Budući je kinesko tržište potrošačke elektronike pokazalo izrazitu stabilnost, Samsung je povećao prodaju premium LCD proizvoda i tankih LED ekrana na ovom važnom tržištu.

Za drugi kvartal, Samsung predviđa blago poboljšanje u poslovnom okruženju budući da će se potražnja postupno povećavati na razvijenim tržištima, a inventari proizvođača televizora vraćati na normalnu razinu. Međutim, uvjeti na tržištu će i dalje biti izazovni, budući da konkurenti nastavljaju povećavati kapacitete, a globalna potražnja je i dalje prigušena.

Poslovna jedinica Telekomunikacije ponovno je odskočila i u prvom kvartalu, dosegavši marginu dobiti od 11%, nakon što je u prethodnom kvartalu zabilježila 1%. Poslovna jedinica Telekomunikacije objavila je prihod od 41,45 milijarde kuna (9,77 bilijuna wona) te operativnu dobit od 4,75 milijarde kuna (1,12 bilijuna wona) na konsolidiranoj razini. Samsung je također zadržao broj prodanih primjeraka na istoj razini, unatoč smanjenju sveukupnog tržišta. Predstavljanje novog portfelja mobilnih uređaja koji pripadaju srednjem i vrhunskom segmentu omogućila je tvrtki da poveća cijenu jedinične prodaje.

Samsungova poslovna jedinica Digitalni mediji zabilježila je u prvom kvartalu na konsolidiranoj razini poboljšanu operativnu dobit od 1,61 milijarde kuna (380 milijarde wona), budući da je povećana prodaja linija premium proizvoda, a marketinška potrošnja je pažljivo praćena. Prihod je iznosio 42,72 milijarde kuna (10,07 bilijuna wona), što je zbog sezonskog karaktera smanjenje od 20% u odnosu na prethodni kvartal.

Prodaja televizora s ravnim ekranom i dalje je slaba, no Samsung je nadmašio tržište, zahvaljujući dobrom poslovanju u Sjevernoj Americi. Nova linija Samsungovih LED televizora s velikim ekranom predstavljena je u prvom kvartalu te je dobro prihvaćena od strane potrošača na što ukazuju i pozitivni inicijalni rezultati prodaje.

Poslovna jedinica digitalne bijele tehnike također je dobro poslovala, budući da je prodaja premium hladnjaka i perilica rublja povećana u Sjevernoj Americi.

Samsung predviđa da će se zbog sezonskog karaktera i uvođenja digitalnog prijenosa u SAD-u povećati potražnja u drugom kvartalu. Tvrtka je najavila da će se usmjeriti na proširenje prodaje LED televizora proširenjem linije proizvoda, kako bi ojačala svoju vodeću poziciju na tržištu u segmentu novih tehnologija.