U povodu početka još jedne školske godine i izazovima koje ona donosi, u Newsroomu je gostovao psiholog Božidar Nikša Tarabić, voditelj Ureda za psihološku podršku i zaštitu mentalnog zdravlja Sveučilišta u Zagrebu
Kako je Tarabić rekao za N1, djeca su pred sve većim pritiskom i jako rano počinju, umjesto uživanja u druženju i učenju, s utrkom za što boljim ocjenama gdje petice postaju imperativ.
Sve ranije djeca dobivaju i mobitele. Tarabić smatra da stasaju nove generacije i da zabrana upotrebe mobitela u školi nema nekog velikog smisla, nego sustavno naglašavanje i učenje kako na najbolji način koristiti modernu tehnologiju.
U radu s djecom i mladima primjećuje, kaže, da strahuju za svoju budućnost i obrazovanje i onime čime se u životu žele baviti. Psiholog smatra i da se pred njih prerano stavljaju odluke o odabiru profesije.
'Na mobitelu je sadržaj koji ih zanima, za razliku od ponekad možda onog školskog. Međusobno djeca komuniciraju i na mobitelu, možda se komunikacija prebacuje u digitalni svijet koji je nama manje razumljiv, odnosno drugačija vrsta komunikacija od one na koju smo naviknuli.
Najvažnije jest da na kraju dana vidimo mogu li oni u toj komunikaciji preniejti mišljenje i događanje. Mislim da treba naći primjeran pristup kako iskoristiti modernu tehnologiju za unaprjeđenje nastave i komunikacije, a nama je da djecu naučimo kako', rekao je Tarabić za N1 te dodao da je potreban nadzor i komunikacija roditelja, profesora i stručnjaka kako bi djecu uputili kako i koje sadržaje konzumirati.
Pritisak je, kaže, na roditeljima što se tiče zabrane mobitela. 'Mi stručnjaci prolazimo kroz edukacije gdje učimo o posljedicama korištenja moderne tehnologije, čemu roditelji nemaju pristup, tako da nije sve na njima, već i na regulatorima i zakonodavcima koji će sad nadzirati društvene mreže, odnosno pružatelje usluge i sadržaj ovisno o dobi korisnika, što bi trebalo uvesti reda', zaključio je.