Ako je vaše vozilo proizvedeno u posljednjih nekoliko godina, vjerojatno se vozite u stroju koji može prikupljati osobne podatke osjetljive poput vaše rase, težine i seksualne aktivnosti
Moderni automobili koriste razne alate za prikupljanje podataka, uključujući mikrofone, kamere i telefone koje vozači povezuju sa svojim automobilima.
Proizvođači također prikupljaju podatke putem svojih aplikacija i web-odredišta Te podatke mogu prodati ili podijeliti s trećim stranama.
Ako je vaše vozilo proizvedeno u posljednjih nekoliko godina, vjerojatno se vozite u stroju koji može prikupljati osobne podatke osjetljive poput vaše rase, težine i seksualne aktivnosti.
To su pokazali rezultati projekta *Privacy Not Included zaklade Mozilla.
U toj su neprofitnoj organizaciji otkrili kako se praktično svi veliki proizvođači automobila ne pridržavaju ni osnovnih standarda privatnosti i sigurnosti u novim modelima povezanim s internetom.
Nitko nije prošao test
Svih 25 marki automobila koje je Mozilla ispitala palo je na testu.
Vozila proizvođača kao što su BMW, Ford, Toyota, Tesla i Subaru prikupljaju podatke kao što su rasa, izrazi lica, težina, zdravlje i odredište.
Neki od testiranih automobila prikupili su podatke za koje ne biste očekivali da vaš automobil zna, uključujući pojedinosti o seksualnoj aktivnosti, rasi i useljeničkom statusu.
'Svi novi automobili danas su noćne more privatnosti na kotačima koji skupljaju ogromne količine osobnih podataka', rekao je Jen Caltrider, programski voditelj projekta *Privacy Not Included.
Najgori prekršitelj bio je Nissan.
Njjihova politika privatnosti sugerira kako taj proizvođač prikuplja informacije uključujući seksualnu aktivnost, podatke o zdravstvenim dijagnozama i genetske podatke, iako nema pojedinosti o tome kako se točno ti podaci prikupljaju.
Ostali brendovi nisu prošli puno bolje.
Volkswagen, na primjer, prikuplja podatke o ponašanju tijekom vožnje kao što su navike vezanja sigurnosnog pojasa i kočenja i spaja ih s pojedinostima kao što su dob i spol za ciljano oglašavanje.
KIA-ina pravila o privatnosti zadržavaju pravo nadgledanja vašeg seksualnog života, a Mercedes-Benz isporučuje automobile s predinstaliranim TikTokom na sustavu za informiranje i zabavu. Ta aplikacija sama po sebi ima problema sa zaštitom privatnosti.
U Mozilli nisu uspjeli utvrditi kriptiraju li proizvođači automobila prikupljene korisničke podatke ili ne.
Također su otkrili kako se mnogi među njima 'pranjem privatnosti', odnosno davanjem informacija potrošačima koje sugeriraju kako se ne moraju brinuti o problemima privatnosti, iako u stvarnosti tomu nije tako, piše Gizmodo.