POBJEDNICI IMAGINE CUPA

Isfrustriran tečajevima za strane jezike osmislio pobjednički servis za studente

15.05.2017 u 15:40

Bionic
Reading

Pobjednički tim Microsoftovog studentskog natjecanja osmislio je online platformu za razmjenu znanja pomoću koje studenti mogu podijeliti svoje znanje te steći dodatna znanja od svojih kolega

Projekt Knowlead iz BiH pobijedio je na regionalnom natjecanju Imagine Cup, održanom na Leap Summitu u Zagrebu, čime se plasirao se na svjetsko finale u Seattleu gdje će se u srpnju natjecati s brojnim studentskim timovima iz raznih zemalja svijeta za nagradu od 100 tisuća američkih dolara. 

U finalu studentskog natjecanja, koje ove godine 15 godina postojanja, u zagrebačkom Studentskom centru sudjelovalo je šest timova iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine te Bugarske. Natjecali su se u razvijanju aplikacija, računalnih igara te rješenja problema u zajednici.

Za razliku od prošlih godina, ove godine nije bilo specifičnih kategorija. Za svako od prijavljenih softverskih rješenja natjecatelji su koristili Microsoftovu platformu Azure, a morali su priložiti i poslovni te marketinški plan. 

Pobjednički tim Knowlead iz Bosne i Hercegovine (Ekrem Nurović, Haris Botić, Amer Zavlan i Ejub Hadžić) osmislio je online platformu za razmjenu znanja pomoću koje studenti mogu podijeliti svoje znanje te steći dodatna znanja od svojih kolega. Koncept je baziran na razmjeni znanja, a korisnici nisu dužni ništa platiti sve dok pružaju svoje znanje drugim korisnicima. 

'Nijanse su odlučivale o tome koji projekt će biti prvi, drago nam je da smo to mi. Želimo vrijeme do svjetskog natjecanja maksimalno iskoristiti u razvijanju cijele platforme kako bismo što spremniji otišli u Ameriku. Cilj nam je kreirati globalnu kompaniju, a Imagine Cup je vjetar u leđa i odskočna daska za buduće uspjehe', rekao je voditelj tima Nurović.

Ideja za projekt nastala je prije nekoliko godina, kada je Nurović - nezadovoljan kvalitetom tečajeva za učenje stranih jezika - odlučio napraviti model razmjene znanja zasnovan na minutama kao mjernoj jedinici.  Naime, pojedinac provodi određeni broj minuta učeći te isti broj minuta podučava ostale u području u kojem je stručan.

Tako na Knowleadu svatko ima ulogu i profesora i studenta te pomaže drugima u onim područjima koje bolje poznaje, a dobija znanje iz područja koje manje poznaje.

'Ove godine prvi put je bilo organizirano regionalno finale za studente iz Albanije, Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Crne Gore, Bugarske, Makedonije, Slovenije i Srbije. Šest najboljih timova došli su u Zagreb gdje su se uz pomoć mentora iz Microsofta pripremili za samo finale i predstavljanje na Leap Summitu. 

Osim karte za svjetsko finale, pobjednički tim osvojio je i 25 tisuća američkih dolara u Azure kreditima, pomoću kojih će projekt pripremiti za daljnje natjecanje i nove korisnike uz mentoriranje Microsoftovih stručnjaka', rekla je voditeljica regionalnog projekta Imagine Cup Nina Šindija.

Hrvatski timovi su osmislili aplikaciju Crolmagine, video analizu za praćenje broja putnika koja omogućuje putnicima da odluče kojim će vlakom ići s obzirom na broj putnika te  platformu za učenje  i ponavljanje prije ispita koja je već implementirana na varaždinski FOI te se studenti prve godine putem nje pripremaju za ispite. 

Tim Lab of Dreams iz Bosne i Hercegovine predstavio je mobilnu igru Claw Machine u kojoj je cilj skupiti sve igračke, a pritom izbjegavati raznorazne prepreke, dok je Tim Solution404 iz BiH osmislio aplikaciju SOS Button koja će zaposlenicima hitne pomoći omogućiti uvid u hitne slučajeve i tako omogućiti bržu reakciju. 

Tim Let me Dance iz Bugarske osmislio je aplikaciju čiji je glavni smisao naučiti korisnike novim plesnim koracima kako bi se borili protiv pretilosti. 

U finale u Seattleu plasiralo se ukupno šest timova iz srednje i istočne Europe.