SASVIM DRUGAČIJI

Isprobali smo novi Renault Twingo

12.09.2014 u 12:53

  • +23

Renault Twingo stigao u Hrvatsku

Izvor: Promo fotografije / Autor: renault

Bionic
Reading

Renault Twingo prve generacije bio je uistinu revolucionaran maleni automobil koji je tržište i prepoznalo kao takvog te se, uz nekoliko redizajniranja, proizvodio čak 15 godina od 1992 do 2007. godine

Twingo je bio jedan od onih automobila koje opisujete kao malene izvana i velike iznutra. Automobil je bio poznat po genijalnim rješenjima poput prednjih i stražnjih sjedala koja se mogu preklopiti kako bi se stvorila ravna površina podobna za spavanje ili, hm, druge aktivnosti.

Drugu generaciju sustigla je konkurencija pa je, za razliku od prve, bila tek još jedan gradski mališan kakvih na tržištu ima dvadesetak.

Treća generacija obećava ispraviti ovu 'nepravdu' i drago nam je što možemo reći da za to ima sve potrebne sastojke.

Za početak riječ je o potpuno drugačijem automobilu. Twingo će, uz sestrinski model Smart Forfour, biti jedini automobil u klasi s motorom i pogonom straga. Ovakva arhitektura Francuzima je omogućila da unutar veoma kompaktnih dimenzija putnicima ponude jako puno prostora pa tako novi Twingo raspolaže s više mjesta za koljena i glave putnika od, primjerice, Clia druge generacije.

Tu je i 188 litara prtljažnog prostora, odnosno 980 litara s preklapanjem stražnje klupe te 50-ak litara zapremnine u kojekakvim pretincima. I, da, moguće je preklopiti i prednja sjedala čime se dobiva čak 2.310 mm ravne površine.

Motor na stražnjoj osovini znači i potpuno rasterećene prednje kotače te povoljniji raspored mase po osovinama. U prijevodu - kut zakretanja kotača iznosi čak 45 stupnjeva pa je Twingu za potpunu promjenu smjera iz jednog pokušaja dovoljna prometnica od osam metara širine. Treba li uopće objašnjavati sve prednosti koje ovo pruža u gradskim gužvama ili prilikom parkiranja?

Ukupne mase 980 kilograma pak raspoređeno je u omjeru od 45:55 u korist stražnje osovine pa s nestrpljenjem iščekujemo da Francuzi potvrde verziju Renaultsport koja bi trebala biti pravi mali zvrk.

Trenutačno će mališan biti dostupan s dva benzinska motora - jednolitrenim trocilindričnim atmosfercem koji razvija 70 KS i 91 Nm od 2.850 o/min i u kombiniranom ciklusu troši 4,5 litara goriva na 100 km te 0,9-litrenim turbopunjenim trocilindrašem koji razvija 90 KS i 135 Nm od 2.500 o/min i troši 4,3 litre goriva na 100 km.

Samo zato što je malen ne znači i da je zakinut za opremu. Sve je tu, od LED dnevnih svjetala koja dolaze serijski, do kožnih i grijanih sjedala, platnenog krova, kamere za vožnju unatrag i senzora za parkiranje te brojnih mogućnosti personalizacije eksterijera i interijera raznobojnim umecima i naljepnicama.

Odlično rješenje koje će vjerojatno preuzeti i drugi proizvođači jest aplikacija R & GO koja mobitel zasnovan na iOS-u ili Androidu pretvara u informativno-upravljački sklop. Pametni se telefon putem bluetootha povezuje s centralnom jedinicom te je sposoban služiti kao putno računalo, obrtomjer ili navigacija. Sama aplikacija će prve dvije godine biti besplatna za osvježavanje, no kasnija unapređenja će se naplaćivati, kažu u Renaultu - simboličnim iznosima.

Twingo je i tvrd orah. Na postroženim Euro NCAP-ovim testovima zaslužio je četiri zvjezdice te serijski dolazi opremljen ABS-om ESP-om i kontrolom trakcije, kao i elektronskom pomoći na usponu te prednjim i bočnim zračnim jastucima.

Naposljetku, valja ustvrditi da je Twingo zadovoljio i onaj najvažniji test - pristupačnost.

Osnovni model sa slabijim benzincem od 70 KS kod nas će za krajnjeg kupca koštati 65.900 kuna, dok će za najopremljeniji model sa snažnijim motorom valjati izdvojiti 89.900 kuna. Renault putem vlastitog financiranja nudi i kredite do iznosa od 5.000 eura uz dva posto kamate. Standardna garancija na Twingo iznosi dvije godine, odnosno pet godina (ili 100.000 km) uz financiranje ili nadoplatu od 3.800 kuna.

Što mislite o novom Twingu, recite nam u komentarima.