National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), američko vladino tijelo za sigurnost u prometu, objavilo je kako je u svibnju ove godine prilikom 'autonomne' vožnje automobila iz Tesla Motorsa došlo do smrtnog slučaja te da je otvorena i službena istraga Autopilot sustava
Stradali u nesreći je Joshua Brown, vlasnik vozila koji je postao popularan po filmiću gdje ga je njegov Model S spasio od sudara s drugih vozilom, čime se pohvalio i Elon Musk, čelnik Tesla Motorsa. Niz vlasnika vozila Tesla Motorsa opremljenih Autopilot sustavom ignorantski računa s time da je riječ o potpuno autonomnom rješenju i ignoriraju upozorenja kako sustav valja koristiti i dalje isključivo s rukama za upravljačem.
No, kad se sustav nazove 'Autopilot', valja računati i s tim da će ga neki uporno pokušati tako i koristiti, na što su se žalili i drugi proizvođači. Baš prije ove kobne nesreće, Volvov inženjer je tako upozorio da je Teslin Autopilot 'nadobudan' i neprimjeren naziv za postojeće rješenje za '(polu)autonomnu vožnju'. Trojac Volvo, Google i Mercedes su među proizvođačima koji su unaprijed prihvatili punu odgovornost za svoje nadolazeće autonomne automobile u slučaju nezgoda. Tesla to još uvijek nije, iako se u medijima i javnosti njihova vozila smatra 'najnaprednijima na tržištu'.
Tesla Motors je slučaj nazvao 'tragičnim gubitkom', posebno s obzirom na to da su Browna smatrali prijateljem kompanije. Naveli su i kako je NHTSA otvorila preliminarnu istragu kako je Autopilot funkcionirao te da ni vozač ni Autopilot nisu zakočili vozilo prilikom kobnog sudara. Prema pisanju lokalnog medija, kamion s velikom prikolicom u lijevom skretanju je uhvatio krov Brownovog vozila, nakon čega je njegov Model S završio u nekoliko ograda te konačno u stup. Vozač kamiona tvrdi da je automobil proletio ispod prikolice 'nevjerojatno brzo' te da se iz vozila čuo Harry Potter, čak i nakon nesreće.
Napomenuli su i kako Tesla 'po defaultu' onemogućuje Autopilot sustav. Ako korisnik to ipak želi, traži se izričitu potvrdu vozača da razumije kako je riječ o 'novoj tehnologiji' (ne baš, riječ je o korištenju postojećih elemenata zasebeno dostupnih sustava) te da je još uvijek u 'beta fazi razvoja'. No, to one koji drijemaju, igraju karte i čitaju knjige u Tesla Motors vozilima na mjestu vozača to očito ne smeta (dobivanje pažnje javnosti je bitnije od života, po svoj prilici).
Pored toga što u simulacijama prelaze na milijune kilometara, Tesla spominje i 'više od 200 milijuna kilometara gdje je Autopilot bio aktiviran u stvarnoj vožnji'. Ovo je prva ovakva nesreća sa smrtnim ishodom u tim pustim milijunima kilometara, a NHTSA je istragu otvorio tek da za početak otkriju je li Autopilot radio onako kako je trebalo.
Istovremeno je riječ i o bolnom šamaru iz svijeta stvarnosti - poluautonomna rješenja na cestama jednostavno nisu sposobna potpuno samostalno voziti, niti tome služe. Neovisno o ovom nesretnom slučaju, kontrola vozača će još godinama biti potrebna i to se nikako ne smije zaboraviti. Algoritmi jednostavno još nisu 'tu' gdje bi trebali biti za potpuno opuštanje u vozilima koja prometuju velikom brzinom.