Istraživači sa Sveučilišta Illionis napravili su solarne ćelije koje jeftino i učinkovito pretvaraju iz atmosfere preuzet ugljik-dioksid u ugljikovodično gorivo koristeći samo Sunčevu energiju
Izum koji bi mogao naglavce okrenuti način na koji dobivamo gorivo objavljen je u časopisu Science. Provizorni zahtjev za odobrenje patenta već je predan.
Za razliku od klasičnih solarnih ćelija koje Sunčevo svjetlo pretvaraju u elektricitet kojeg je nužno pohraniti u baterije, novi uređaj funkcionira praktično po istom načelu kao i biljke: pretvara atmosferski ugljik-dioksid u gorivo. Solarna farma takvih 'umjetnih listova' mogla bi ne samo proizvoditi gorivo, već i ukloniti značajne količine ugljika iz atmosfere.
Dok biljke korištenjem solarne energije proizvode gorivo u obliku šećera, umjetni listovi isporučuju sintetizirani plin, mješavinu vodika i ugljik-monoksida koju je moguće izravno sagorjeti ili pretvoriti u dizel, odnosno druga ugljikovodična goriva.
Mogućnost pretvaranja ugljik-dioksida u gorivo po cijeni usporedivoj sa sadašnjima učinila bi korištenje fosilnih goriva izlišnima.
Nova elektrokemijska baterija s tri elektrode, temeljena na procesu redukcije CO, sadrži obitelj nano-struktuiranih metalnih dihalogenida kao katalizatore i nesvakidašnju ioniziranu tekućinu - etil-metil-imidazol-tetrafluoroborat pomiješan u jednakom omjeru s vodom - kao elektrolit.
Među najboljim katalizatorima bili su od volfram diselenida, koji su tisuću puta brži od onih od plemenitih metala i oko 20 puta jeftiniji.
Umjetni list sastoji se od dvije silicijske fotovoltažne ćelije površine 18 kvadratnih centimetara. Volfram diseleni i ionizirana tekućina su na katodi, kobalt-oksid u kalij-fosfatu na anodi.
Kad svjetlo snage 100 vata po kvadratnom metru - što je otprilike prosječan intenzitet Sunčevog svjetla koje dosegne Zemljinu površinu - potakne proces u bateriji, vodik i ugljik-monoksid nastaju katodi, dok se na anodi oslobađaju kisik i ioni vodika.
Opisana bi tehnologija trebala biti primjenjiva podjednako u malim i velikim pogonima, ali potencijalno i na Marsu, čija je atmosfera sastavljena uglavnom od CO
Više:Fuel Cells Works