Malo tko će odgovoriti da ne želi vidjeti (ili čak opipati) barem neke od mogućnosti koje pružaju pametni telefoni koje je moguće preklopiti i/ili saviti. No, dok takve novotarije izgledno stižu na tržište u skorije vrijeme, valja se pripremiti i na jednu drugu stvar - opake cijene
Nekom se možda čini da je mogućnost preklapanja ili savijanja pametnog telefona tek dizajnerska glupost, no kako je to obično i slučaj, u pitanju bi bilo površno gledanje na stvari. Ne samo da ovakvi uređaji kriju manju vjerojatnost da će im se zasloni razbiti pri prvom poljupcu poda, već će im masovnom proizvodnjom i neki dijelovi biti jeftiniji nego kod današnjih uređaja. Kod savitljivih modela valja računati i s kompaktnijim dimenzijama uređaja, koji se može 'otvoriti' po potrebi korisnika za gledanjem više sadržaja.
Kad je već o sadržaju riječ, mogućnosti kontrole kod savitljivih uređaja daleko prelaze tek obične dodire prstom po zaslonu:
Već godinama niz proizvođača koketira s potrošačima predstavljajući raznorazne prototipove savitljivih mobilnih uređaja, no na konkretne poteze se još čeka. Proteklih nekoliko mjeseci posebno aktivna se pokazala rubrika mobilnih patenata koji opisuju savitljive modele. I dok patenti u pravilu ne znače proizvodnju, vrijedi se sjetiti da su još 2013. godine i LG i Samsung najavili kako će do 2020. godine tržište biti 'preplavljeno savitljivim uređajima svih dimenzija'.
Glasine koje prenosi CNet govore i o tom kako je LG Electronics potpisao ugovor s Appleom, Googleom i Microsoftom, u sklopu kojeg će ovi IT divovi imati pristup savitljivim OLED zaslonima 2018. godine. Među prvim proizvođačima bi se ipak mogao pojaviti Samsung, svojom eksperimentalnom linijom pametnih telefona Galaxy X.
Ono što je već sada jasno je činjenica da će prvi takvi uređaji biti papreno skupi i da će se prodavati u ograničenom broju na ograničenim tržištima. Ovakva stvar ne čudi pretjerano i posve je u skladu s očekivanjima analitičara. Ipak, proizvođač koji prvi postavi put savitljivim pametnim telefonima imat će i priliku maksimalno profitirati od svake sljedeće generacije...pod uvjetom da stvar izvedu kako treba. Ili, bolje rečeno, pod uvjetom da potrošaču uspiju 'prodati ideju' zašto kupiti takav uređaj.
Više o svemu: CNet