Problemi i nevolje s kojima se već mjesecima suočava najveća društvena mreža svijeta negativno su se odrazili na način na koji ju ljudi koriste
Istraživanje koje je nedavno obavila u Sjedinjenim Državama organizacija Pew Research Center smjeralo je otkriti jesu li se stavovi ispitanika prema Facebooku promijenili nakon niza skandala, od utjecaja na američke predsjedničke izbore 2016. godine do skandala s tvrtkom Cambridge Analytica, nakon kojeg je pokrenuta kampanja #DeleteFacebook.
I? Jesu li? Pa, reklo bi se kako je odgovor potvrdan. Rezultati istraživanja provedenog na 4.594 odrasle osobe u SAD-u između 29. svibnja i 11. lipnja ove godine ukazuju kako je utjecaj niza skandala imalo značajan utjecaj na to kako se ljudi odnose prema Facebooku.
TEHNO SAVJETI
Evo kako se s društvenih mreža možete odjaviti koristeći drugo računalo
Tijekom proteklih 12 mjeseci 54 posto ispitanika mijenjalo je postavke privatnosti, 42 posto napravilo je stanku od korištenja Facebooka na bar nekoliko tjedana, dok je 26 posto obrisalo aplikaciju za Facebook. Ukupno gledano, 74 posto korisnika Facebooka poduzelo je bar jednu od opisanih aktivnosti.
Pritom politička uvjerenja nisu igrala značajnu ulogu: to su podjednako činili i pobornici Demokratske i Republikanske stranke. No, zato je životna dob bila bitna. Mlađe osobe bile su sklonije poduzimanju akcije. Čak 44 posto ispitanika starih između 18 i 29 godina tvrdi kako je obrisalo aplikaciju za Facebook. Tek 12 posto starijih od 65 učinilo je isto.
Naravno, rezultate istraživanja ne treba koristiti za zaključivanje o cjelokupnoj populaciji Facebooka, koja trenutno broji 2,2 milijarde korisnika. Ne samo što je obuhvatilo razmjerno mali broj korisnika već je pokrilo samo područje Sjedinjenih Država. Rezultati u Hrvatskoj ili Indiji mogli bi biti bitno drukčiji.
Ipak, istraživanje ukazuje na to kako je Facebookov ugled pretrpio ozbiljan udarac, naročito među mlađom populacijom, piše Make Use Of.