KAKO NA WEB

Kako napisati i optimizirati web objavu za medije

07.07.2014 u 11:55

Bionic
Reading

Objava za medije jedno je od glavnih komunikacijskih alata u odnosima s javnošću. Evo uputa kako ju sastaviti, korak po korak

Imajte na umu kako ju pišete ne samo za novinare, već i za internetske tražilice i sve one osobe koje pretražuju internet po ključnim riječima relevantnima za vaše poslovanje. Slat ćete ju na prethodno pripremljenu listu novinara te objaviti na postojećim online komunikacijskim kanalima vaše tvrtke.

1) Logo, naslov i podnaslov
Postavite ih na vrh dokumenta. Možete koristiti i postojeći memorandum tvrtke. Naslov mora biti takav da odmah privuče pozornost novinara, čitatelja i internetskih tražilica. Treba biti upečatljiv, kratak i originalan. Na jednostavan i informativan način mora reći što je bit objave. Ne kraći od 80, ne dulji od 150 znakova. Istaknite ga. Uključite najrelevantnije ključne riječi.


2) Mjesto i datum objave
Svakako ih navedite.

3) Uvod
U uvod stavite najvažnije informacije iznesene objavi za medije. Odgovorite na pet pitanja: tko, što, gdje, kada i zašto. Obvezno navedite ime tvrtke i na toj riječi postavite link na vašu internetsku stranicu.

4) Središnji sadržaj
Ispričajte to što želite prenijeti javnosti, kratkim i jasnim rečenicama, u sadržajno odvojenim paragrafima. Uključite izjave čelnih ljudi iz kompanije, izjave korisnika, izjave stručnjaka, brojke, statistike i grafikone.

5) Završni paragraf
U zadnji dio stavite ono što smatrate najmanje važnim.

6) O tvrtci
Navedite neke ključne i za novinare relevantne podatke o vašoj kompaniji.

7) Kontakt podaci
Navedite kontakt podatke osobe zadužene za odnose s javnošću: ime i prezime, ime kompanije, poštansku adresu, email adresu te broj telefona i mobitela.


Kako bi optimizirali objavu za tražilice, definirajte ključne riječi koje korisnici upisuju u tražilice tražeći kompanije i proizvode poput vašeg i uključite ih u sve dijelove objave. U tome vam mogu pomoći alati Google Keyword Planner i Google Trends.

Uključite jednu ključnu riječ na 100 riječi, a na primarne ključne riječi postavite linkove koji vode na internetske stranice tvrtke ili dodatne fotografije i video sadržaj te ih povežite s društvenim mrežama.

Objavu postavite u dio internetske stranice vaše kompanije namijenjen novinarima, ali i drugim posjetiteljima, s arhivom vaših objava za medije i dodatnim materijalima za preuzimanje (video, fotografije, infografike).

Na web stranicu integrirajte opciju dijeljenja sadržaja na društvenim mrežama te ugradite i opciju prosljeđivanja informacije na email adrese kako bi čitatelji mogli dijeliti i komentirati vaše objave za medije.

Više:Kako na web