NSA je pronašla način kako iskoristiti oglašivačke mreže poput Googleove ne bi li otkrila i pratila dio korisnika Tora
To je još jedno od otkrića koje je svijetu obznanio zviždač Edward Snowden, uz pomoć Guardiana, piše CNET
Sustav koji NSA koristi kako bi pronašla i prepoznala korisnike Tora u nekim slučajevima kupovinom oglasa na mrežama poput Googleovog AdSensea.
Obavještajci ih kupuju i postavljaju oko Torovih pristupnih točaka. U oglase postave kolačić (cookie) koji vas prepozna svaki put kad posjetite neki site. Čak i ako promijenite IP adresu (zbog toga što koristite Tor), cookie će vas odati.
Nije riječ o kompliciranom, pa ni o nesvakidašnjem triku. Oglašivačka industrija i izdavači koriste ga svaki dan.
Za NSA to je jeftin način praćenja jer internetski oglasi nisu skupi. Po kampanji, trošili bi oko tisuću dolara (oko šest tisuća kuna). Vjerojatno nisu išli preko 50 tisuća dolara (oko 300 tisuća kuna).
Google ne može blokirati takvu kupovinu oglasa, a i kad bi mogao, NSA bi jednostavo našla posrednika.
Ovom metodom mogu pratiti samo neke korisnike Tora, ne sve. Stručnjaci za računalnu sigurnost koje citira CNET nagađaju kako bi NSA mogla koristiti kampanje slanja spam mailova za plasiranje takvih oglasa, računajući kako će bar netko slučajno kliknuti na link, što će im omogućiti povezivaje e-mail adrese s preglednikom, eventualno i s IP adresom. To ne može spriječiti ni Tor ni bilo koji drugi posrednik, tvrde.
Prema istom izvoru, sigurnije je koristiti Tor Button nego Tor Browser. Još bi sigurnije bilo pokrenuti Tor na virtualnom stroju koji će se riješiti kolačića i cachea pri zatvaranju.