Teslin inovativni i futuristički pick-up - Cybertruck - izazvao je veliku pažnju prolaznika nakon što je u utorak viđen na zagrebačkim cestama. Razlog tomu je izložba koja je počela u Tesla centru u Zagrebu
Cybertruck će biti dostupan za razgledavanje uživo od 24. do 28. rujna, svakim radnim danom od 8 do 17 sati. Već je neko vrijeme dostupan na američkom tržištu, iako još uvijek nema konkretnih informacija o njegovoj prodaji u Europi.
Tri tone teška grdosija
Podsjetimo, milijarder, investitor i izvršni direktor Tesle Elon Musk u prosincu prošle godine predstavio je Cybertruck, tri tone težak električni pick-up futurističkog dizajna, za koje je već tada stiglo milijun rezervacija. Dugačak je 5683 mm, širok 2201 mm sa sklopljenim retrovizorima i visok 1.791 mm. Ima kotače od 20", adaptivni zračni ovjes s čak 30,5 cm hoda i udaljenost od tla koja iznosi 43,3 cm 'u načinu rada za izvlačenje'. Dva snažnija modela mogu vući prikolice mase do 4990 kg.
'Cybertruck je križanac između modela iz filma 'Blade Runner' (1982.) i modela 'Wet Nellie', amfibije viđene u filmu 'Špijun koji me volio' ', rekao je tada Musk. 'Bolji je od pick-upa i bolji od sportskog vozila, on je sve u jednom', opisao je vlasnik ne štedeći na hvalama performansi svog vozila.
Temeljni model Cybertrucka prodaje se po cijeni od 60.990 dolara, znatno više od F-150 Lighhtning koje se može kupiti za 50.000 dolara. Tesla sada predlaže i dvije skuplje varijante: prvu za 79.990 dolara, a drugu za 99.990 dolara i ta najskuplja može dosegnuti 210 km/h, ima autonomiju vožnje 515 km te kapacitet vuče od pet tona.
Musk predviđa dosegnuti godišnju proizvodnju od 250.000 vozila u 2025. Karoserija vozila sastavljena je od inoksi čelika kako bi bilo čvrsto.
Smije li u Europu?
I dok su američki kupci masovno naručivali ovaj električni pickup futurističkog dizajna, Europljanima je tada rečeno da mogu očekivati da će se dočepati električnog vozila tek negdje u 2024. S druge strane, rečeno je i da se Europljani koji su rezervirali Cybertruck ne bi trebali previše nadati, jer nova Muskova grdosija u Europu možda neće stići nikad. Razlog tome su same specifikacije koje bi – iako impresivne – mogle Teslin prvi pickup učiniti zabranjenim voćem na Starom kontinentu.
'Prije svega, tržište kamioneta u Americi je ogromno, a to je drugačije u Europi. I drugo: europski propisi zahtijevaju zaokruživanje od 3,2 milimetra na izbočenim dijelovima. Nažalost, nemoguće je napraviti zaokruživanje od 3,2 milimetra na limu od nehrđajućeg čelika debljine 1,4 milimetra', rekao je ranije za nizozemski Top Gear Lars Moravy, Teslin potpredsjednik za inženjering vozila.
Cybertruck je jednostavno pretežak za vožnju s običnim automobilom licencu u Europi - vrhunski model teži više od 3100 kilograma, čime premašuje maksimalnu bruto težinu dopuštenu za obične automobilske dozvole B kategorije u Europi. A premda je osnovna težina Cybertrucka unutar ograničenja, u obzir treba uzeti i nosivost.
Službeni VIN dekoder vozila navodi dvije moguće ocjene bruto težine vozila i obje prelaze europsko ograničenje. To znači da bi korisnik Cybertrucka u Europi trebao dozvolu kategorije C dizajniranu za teža vozila. Drugim riječima, vlasnici bi morali u autoškolu po dozvolu za vožnju kamiona.
Redizajn Cybetrucka zbog Europe?
Osim toga, na europskom tržištu su manji kamioni - poput Toyota Hiluxa, Mitsubishija L200, Volkswagen Amaroka i Ford Rangera - popularniji. Stručnjaci smatraju da bi veliki kamion poput Teslinog teško pronašao svoje mjesto na europskim cestama, gdje je veća potražnja pick-up modelima manjih dimenzija.
Ukratko, iako je Cybertruck impresivan na papiru, njegove specifikacije i dimenzije čine ga izazovnim za europsko tržište. 'Nadamo se da Tesla neće dovesti ovo vozilo u Europu. Vozilo ove veličine, snage i ogromne težine bit će smrtonosno za pješake i bicikliste u sudaru', objavilo je nedavno neprofitno Europsko vijeće za sigurnost prometa sa sjedištem u Bruxellesu.
I Musk je ustvrdio da će morati redizajnirati svoj električni pick-up Cybertruck kako bi ga mogao prodavati u Europi.
Čečenski vođa i Cybertruck
Cybertruck se pod svjetlima reflektora našao i iz ne tako dobrih razloga - nabavio ga je, naime, i čečenski vođa Ramzan Kadirov, tvrdeći da mu ga je poklonio sam Elon Musk. No Kadirov je neki dan optužio Muska da je 'daljinski onesposobio' njegov Cybertruck, poslan na prvu crtu u ruskom ratu protiv Ukrajine.
Kadirov je u četvrtak ustvrdio da je vozilo - za koje je rekao da je bilo opremljeno mitraljezom - zaključano, dodajući u petak da je poslao dva dodatna Teslina Cybertrucka na prvu crtu.
Musk je ranije odlučno demantirao da ga je poslao Kadirovu kao poklon. 'Jesi li ti ozbiljno toliko retardiran da misliš da sam poklonio Cybertruck ruskom generalu?' napisao je tada u komentaru na X-u, platformi društvenih medija čiji je vlasnik.
Kadirov je ponovio svoju tvrdnju ranije ovog tjedna, kada se požalio da je vozilo visoke tehnologije moralo biti odvučeno s bojnog polja, rekavši: 'Ono što je Elon Musk učinio nije bilo lijepo. Daje skupe darove od srca, a zatim ih daljinski isključi. To nije muški. Morali smo vući željeznog konja. Kako si to mogao učiniti, Elone?'
'Još dva Cybertrucka poslana su u ukrajinsku ratnu zonu', dodao je ratni zapovjednik u petak, objavivši video dva Teslina vozila u šumovitom području, od kojih je svako naoružano mitraljezima. Na snimci se vidi kako muškarci u vojnim uniformama pucaju s njihovih krovova.
'Daljinsko isključivanje nije utjecalo na ova vozila. Normalno rade, bez kvarova', rekao je na Telegramu. 'Niste mogli poželjeti bolju reklamu za Cybertruck.'