FINANCIJE U POKRETU

Korisnici odabiru mobilno bankarstvo prije nego poslovnice

10.02.2014 u 12:47

Bionic
Reading

Prema pokazateljima iz posljednjeg tromjesečja 2013., klijenti domaćih banaka sve više se opredjeljuju za poslovanje putem direktnih kanala, mobilnog i internetskog bankarstva umjesto klasičnog odlaska u poslovnicu

Prema podacima Zagrebačke banke, od listopada do prosinca prošle godine registrirano je pet milijuna prijava (ulaza) na m-zabu i 3,8 milijuna prijava na e-zabu, a broj dolazaka klijenata u poslovnice Banke iznosio je oko 2,4 milijuna.

Navedeno potvrđuje očekivan prirodni, ujedno i globalni trend migracije na praktične i sveprisutne digitalne kanale - klijenti svoje svakodnevne jednostavne financijske potrebe sve više ispunjavaju samostalno, putem online usluga te poslovnice banke nastavljaju koristiti za složenije potrebe financiranja i savjetovanja.

Da je korištenje mobitela za naprednije potrebe, uključujući i mobilno bankarstvo, sve popularnije među klijentima, pokazuje i istraživanje GfK o porastu prodaje pametni telefona i tableta u Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji, prema kojem je u Hrvatskoj u prvoj polovici 2013. prodano 349.000 pametnih telefona, što je porast od 61 posto, odnosno najveći porast u zemljama u kojima je provedeno istraživanje (u Sloveniji je 30 posto, u Srbiji 52 posto).

Upravo su pametni telefoni i tableti najčešći izbor klijenata banke, aktivnih korisnika m-zabe. Ovu uslugu, inače uvedenu 2007., koristi preko 210 tisuća korisnika, a samo tijekom prošle godine ugovorilo ju je 49 tisuća korisnika. m-zaba stoga je najpopularnije mobilno bankarstvo na tržištu, odnosno svaki drugi građanin koji je u bankama u RH ugovarao mobilno bankarstvo – ugovorio je upravo m-zabu (tržišni udio u broju korisnika je 50 posto).