Marketing proteklih godina nije uspio progurati mogućnost '3D' reproduckije na TV uređajima kao nešto što se mora imati u dnevnoj sobi, no proizvođači su krenuli u nešto mnogo smislenije - višu razlučivost. Pojam 4K, ili kako ga se još označava UHD ili Ultra HD nova je stvar 'iz reklama', no čini se kako ipak ima smisla. LG je otkrio nekoliko najčešćih mitova vezanih uz tu razlučivost na TV-ima
Mit #1: 4K TV uređaji su preskupi
LG navodi kako su cijene 4K uređaja drastično pale u proteklih godinu dana, zahvaljujući sazrijevanju tržišta i uključenosti konkurentnih proizvođača. Tako je na tržištu u SAD-u, najvećem tržištu televizora na svijetu, moguće naći brojne 4K modele ispod tisuću dolara, što je jeftinije od nekih FullHD modela iz visokog segmenta. Gotovo da i nema proizvođača TV uređaja koji se nije odlučio uvrstiti 4K model u ponudu, a zahvaljujući konkurenciji cijene konstantno idu prema dolje.
Ono što je i dalje skupo jest nova tehnologija - poput 4K OLED TV uređaja, a pionir u tom segmentu je upravo LG. Na hrvatskom tržištu moguće je naći UHD televizore već od 5.000 kuna (LG 43UF680V) pa sve do oko 15.000 kuna (LG 55UF950V).
Mit #2: Nema 4K sadržaja
Potrošači 'tek' što su se odvikli od odlaska u videoteke za unajmljivanje VHS sadržaja, pa i DVD-a. Tržište napreduje, htjeli to filmski studiji ili ne, no jasno je kako su oni (bili) vrlo spori za prihvaćanje novih formata. Kako era iznajmljivanja fizičkih medija za reprodukciju pada u zaborav, u fokus ulazi digitalni sadržaj. Na njemu se pak pružatelji sadržaja ne moraju odlučivati između formata jer se sve svodi samo na propusnost (bandwidth), navodi LG.
Netflix i Amazon Prime sad već nude 4K sadržaj, a u računicu se polako ali sigurno uključuje i YouTube s brdom korisnika.
Mit #3: Više piksela znači bolja slika
Kao i kod digitalne fotografije - pikseli su uistinu bitni do određene mjere, no samo su dio priče. 'Profesionalci prosuđuju kvalitetu TV zaslona njegovom sposobnošću prikaza linija i praznina slike koje sadrže svjetlinu, kontrast i elemente boje', navodi LG. Pikseli su tek nekakav standard.
Kod 4K TV uređaja razlučivost je definirana kao 3.840 puta 2.160 piksela, a kod LG-jeve arhitekture dodan je bijeli podpiksel svakom crvenom, zelenom i plavom pikseli, kako bi prikaz bio što svjetliji. 'Zato sljedeći put kada vidite da neki proizvođači tvrde da RGBW nije pravi 4K, znat ćete da je riječ o marketinškom zamagljivanju očiju', stoji u priopćenju LG-ja.
Mit #4: 8K je već iza ugla
Proizvođači poput Sharpa su nedavno počeli predstavljati i svoje komercijalno dostupne modele televizora koji podržavaju 8K razlučivost. Ima li pak to smisla? Za određene tržišne segmente - svakako. No, oni sasvim sigurno ne uključuju uobičajene potrošače. Sharpov 8K TV košta preko 130 tisuća američkih dolara, a dok će mu cijena s godinama sigurno pasti, za prihvatljivu razinu i odgovarajući sadržaj za takvu razlučivost trebat će čekati još godinama.
Industrijski analitičar IHS predviđa da će globalnu prodaju 8K TV uređaja vidjeti tek pred Olimpijske igre 2020. u Japanu, a i tada se ne očekuje kako će prodaja premašiti milijun jedinica.