LinkedIn je odlična platforma za pronalazak novog posla, a protekle godine nametnuo se i kao mjesto na kojem će, osim samog posla, zainteresirani moći dobiti podršku u slučaju otkaza, savjete što učiniti u takvoj situaciji te što uopće napraviti na poslovnom planu u ovim nesigurnim vremenima
Nakon prvog vala pandemije, kada su masovne otkaze dobivali uglavnom radnici u trgovini i uslužnim djelatnostima, 2022. bila je godina masovnih otkaza i u IT industriji. Facebook, odnosno krovna tvrtka Meta, otpustila je nedavno gotovo 11 tisuća radnika, megamilijarder Elon Musk je nakon kupovine Twittera podijelio masu otkaza, a slično pogađa i srodne industrije.
Uobičajeno bi u ovo doba godine LinkedIn bio prepun objava o promišljanju o vodstvu unutar kompanija, njihovim profesionalnim ciljevima te predloženim trikovima za budućnost, a sve u režiji osoba na značajnijim pozicijama.
Naravno, prisutne su i takve objave, no na LinkedInu se pojavilo i mnoštvo grupa i objava o traženju posla, ponudama podrške za otpuštene prijatelje i kolege te savjetima za suočavanje s preprekama u karijeri u nesigurnom gospodarskom okruženju.
Neki korisnici LinkedIna pogođeni nedavnim otpuštanjima formirali su grupe s ciljem pružanja pomoći, koordinacije oko potpisivanja izlazne dokumentacije i pomaganja s vezama za nova zaposlenja. Samo za primjer, jedna grupa zaposlenika na LinkedInu, pogođena otkazima u studenom u Facebooku, sada ima više od 200 članova. Čak su se i šefovi koji otpuštaju obratili LinkedInu kako bi se opravdali i potražili podršku ili savjet.
Nakon masovnih otpuštanja Twittera u studenom mnogi bivši i preostali zaposlenici otišli su na LinkedIn, umjesto na platformu koju su izgradili, a sve kako bi potražili podršku, zajednicu i nove prilike.
Mobilna aplikacija LinkedIn u 2022. preuzeta je 58,4 milijuna puta u Google Playu i Apple Storeu, što je 10 posto više u odnosu na prethodnu godinu, prema istraživačkoj tvrtki Sensor Tower.
Broj objava na LinkedInu u kojima se spominju termini ‘otvoren za posao’ porastao je za 22 posto tijekom studenog u usporedbi s istim razdobljem prethodne godine. Iz LinkedIna navode i da je zabilježen stalni porast stope korisnika koji su lani na profile dodali veze u usporedbi s prethodnom godinom, što je znak da su bili znatno aktivniji na platformi.
Čini se da je povećanje korištenja bilo dobro za poslovanje LinkedIna. Platforma je u tri mjeseca ostvarila rast prihoda od 17 posto u odnosu na prethodnu godinu zaključno s rujnom, prema najnovijem izvješću o zaradi matične tvrtke Microsoft. Izvršni direktor Microsofta Satya Nadella rekao je analitičarima u listopadskom pozivu da LinkedIn bilježi ‘rekordan angažman’ među svojih 875 milijuna članova, s ubrzanjem rasta posebno na međunarodnim tržištima, donosi CNN.