Već neko vrijeme upoznati smo s činjenicom da će iduću paletu AMG-ovih vozila pokretati manji četverolitreni V8. Ono što nismo znali jest kakvu crnu magiju Nijemci planiraju upotrijebiti kako bi ova jedinica bila ravnopravna, pa i bolja, od svoja dva prethodnika - 5.5-litrenog turbopunjenog V8 i 6.2-litrenog atmosferskog V8
Cirkonijem uglađene aluminijske glave i patentirani nano-premaz, kao i suhi karter te arhitektura u kojoj su dva Borg Warnerova turbopunjača postavljena unutar V-linije cilindara bili su nužni zahvati kako bi nova jedinica bila kompaktnija, sjedila niže te brže reagirala na gas uz što manji efekt takozvane turbo-rupe.
Novi motor ima masu od svega 209 kg, razvija 510 Ks pri 6.250 o/min i 650 Nm okretnog momenta u rasponu od 1.750 i 4.750 o/min. Budući da će ovaj motor pokretati sve AMG-ove modele od C63 do G63 uopće ne sumnjamo da će ga u Affalterbachu doraditi kako bi prema potrebi razvijao i mnogo više snage i okretnog momenta.
Mercedes zasad ne spominje potrošnju, no ona bi trebala biti primjetno niža od 5.5-litrenog V8.
Što se pak zvuka tiče, AMG-ovi inženjeri tvrde kako će novi motor zadržati karakterističan bariton svojih prethodnika pa neće biti potrebe za reprodukciju sintetiziranih zvukova putem audiosustava kako to čini konkurencija (čitaj: BMW).