NE SAMO ZABAVA

Microsoftove igre iz Windowsa su imale vrlo bitne skrivene zadaće

18.04.2016 u 12:35

Bionic
Reading

Malo tko danas može reći da niti jednom nije otvorio Solitaire, Minesweeper, Hearts ili Freecell. Riječ je o vrlo starim igraćim naslovima (Solitaire postoji još od Windowsa 3.0), koji su na prvi pogled služili isključivo za razbibrigu. No, postoji i jedna druga tajnovitija zadaća na koju su ciljali u Microsoftu

James Hunt sa stranice Mental Floss otkriva kako su svi ovi naslovi iz Microsofta imali vrlo zanimljivu svrhu - trenirati korisnika u različitim zadaćama, a posebno u preciznosti upravljanja računalnim glodavcem. Danas svi korisnici računala drag & drop metodu rada uzimaju zdravo za gotovo, no nekad to nije bio slučaj. Pri prelasku na grafička sučelja, valjalo je osmisliti intuitivan i učinkovit sustav učenja upravljanja mišem, a Solitaire se pokazao punim pogotkom.

Pomicanjem karata iz špila na plohu za igranje, korisnici su nesvjesno mozak trenirali na uobičajene radnje, micanje datoteka i ikonica. Sličnu tajnu zadaću imao je i Minesweeper, no dok je Solitaire uz ostale kartaške naslove trenirao korisnike na drag & drop, Minesweeper je trenirao mozak na preciznost upravljanja mišem te potrebu za korištenjem lijevog i desnog klika za različite zadaće. Ovaj naslov je svjetlo dana ugledao na Windowsima 3.1.


Čak su i naslovi FreeCell i Hearts imali possebne 'skrivene' zadaće. Jedan je služio za demonstriranje NetDDE tehnologije za umreženost, a FreeCell je bio svojevrstan test softverskih sustava zbog kompatibilnosti (naslov je bio uključen u Win32s paket koji je osigurao pokretanje 32-bitnih aplikacija na 16-bitnim Windowsima 3.1).

Više o svemu moguće je pročitati na stranici Mental Floss