Mala poduzeća često misle kako kriminalci neće trošiti svoje vrijeme i trud na njih s obzirom na veličinu tvrtke, budući da 'nisu vrijedne krađe'. Time što ne mare za sigurnost cyber kriminalcima daju odličnu priliku za laku zaradu, kažu u Kaspersky Labu
Ova nemarnost može mnogo koštati mala poduzeća ili čak dovesti do zatvaranja poslovanja. Prema istraživanju 2014 Global Corporate IT Security Risks, koje je proveo B2B International u suradnji s tvrtkom Kapersky Lab, prosječni trošak povrede podataka za male i srednje tvrtke diljem svijeta može iznositi i do 47 tisuća američkih dolara (nešto više od 300 tisuća kuna), što uključuje izgubljene poslovne prilike, trošak zapošljavanja vanjskog IT stručnjaka za popravak štete te potencijalno nabavu nove opreme.
Troškovi nisu samo financijski: u 57 posto slučajeva gubitak podataka indirektno utječe na poslovanje tvrtke. Imidž i ugled tvrtke - nešto što zahtjeva mnogo vremena i truda prilikom razvijanja marketinške strategije - mogu biti uništeni preko noći. U više od polovice slučajeva gubitak podataka (56 posto) doveo je do negativnog utjecaja na ugled tvrtke ili percipiranu pouzdanost.
Male tvrtke mogu se susresti sa širokim rasponom cyber prijetnji: od općih malver prijetnji do ciljanih napada, gdje ih se koriste kao slabu kariku kako bi se došlo do većih tvrtki. Taj se broj sve više povećava.
Primjerice, Anti-Malware - istraživački tim Kapersky Laba - svaki dan obrađuje 325 tisuća novih malicioznih datoteka. Globalno, 38 posto korisničkih računala bilo je predmetom barem jedne web opasnosti tijekom godine.
Prošle godine globalni istraživački i analitički tim izvijestio je o sedam naprednih ustrajnih kampanja cyber napada, ciljajući na 4.400 meta u korporativnom sektoru (2,4 puta više nego 2013. godine ) u čak 55 zemalja diljem svijeta.
Ključ zaštite malih poduzeća leži u postavljanju prikladnih prioriteta sigurnosnih potreba. Malo poduzeće ne treba početi s investicijama u implementiranje prevencije izgubljenih podataka (DLP) ili dubinske upravljačke konzole.
Može se usmjeriti na probleme koji su ključni za pojedinu tvrtku ili za područje u kojem posluje te odabrati dobavljača sigurnosnih usluga koji može nadograditi usluge u skladu s rastom njihovog poslovanja.
Na samome početku mala poduzeća trebaju osnovnu zaštitu koju može pružiti anti-malver softver i firewall. Jednom kad tvrtka postane operativna i počne obrađivati narudžbe potrebna joj je tehnologija enkripcije podataka kako bi mogla zaštiti informacije o plaćanju te informacije o korisnicima. Ovakva je vrsta zaštite obično propisana zakonom.
Ako tvrtka počne sa zapošljavanjem djelatnika koji rade izvan ureda, tada su poželjne značajke osnovne mobilne sigurnosti.
Kako bi se zaštitile od cyber napada, male tvrtke obično izaberu između korisničkog softvera koji ne nudi značajke potrebne za biznis, ili preskupe i komplicirane softvere na razini poduzeća. Zbog ovoga potroše mnogo novca i vremena na sigurnost koja još uvijek nije onakva kakva bi trebala biti. Stoga bi preciznije trebali odabrati rješenje koja je prikladno za njihovo poslovanje.