Here Maps, tvrtku specijaliziranu za mape i navigaciju, tijekom kolovoza su za 3,1 milijardu dolara od Nokije kupili Audi, BMW i Daimler. U budućnosti želi uklopiti autonomna vozila u povezane gradove
Autonomna vozila zasad su na razini prototipova. Iako su testiranja već prilično odmakla, još ih dug put čeka prije ozbiljne serijske proizvodnje. Mogla bi komercijalno postati dostupnima oko 2020. godine.
Jedan od najvećih izazova koje će morati savladati razvoj je besprijekornih navigacijskih sustava. U tome Here vidi svoju priliku. Žele napraviti trodimenzionalnemape visoke razlučivosti, za koje se nadaju kako će igrati ključnu ulogu u svijetu samovoznih vozila.
No, vizija im je šira od puke navigacije: u budućnosti, takva će vozila pomagati pri upravljanju gradovima, uvjeren je Floris van de Klashorst, dopredsjednik za umrežena iskustva vožnje u Here Maps.
Kako će se kretati po gradovima i cestama, autonomna vozila prikupljat će podatke ne samo o prometu, već i o svemu sa čime će se susresti usput. Zajedno, činit će inteligentan roj čiji pojedini entiteti komuniciraju međusobno radi bolje navigacije, ali i centrali šalju podatke temeljem kojih će dobiti jasniju sliku što se zbiva na terenu. I održavati te nadograđivati mape.
Zbog toga će mape postati dinamične, prikazivati stanje stvari gotovo u realnom vremenu, stalno usklađujući vozila s okolišem. Bit će slojevite. Osnovni sloj bit će mape kakve danas poznajemo. Povrh njega dolazit će novi slojevi, fluidniji i promjenjivi u skladu s ritomom prometa i drugim promjenjivim dijelovima gradskog okoliša.
Prikupljeni podaci bit će korisni i vlastima. Uključivanje vozila u infrastrukturu povezanih gradova omogućit će bržu i kvalitetniju prilagodbu promjenama u prometu - recimo, moći će upravljati semaforima kako bi vozilo hitne pomoći brže se probilo kroz gužvu.
Više:CNET