Dok milijuni korisnika diljem svijeta vole besplatne inačice mobilnih aplikacija, gdje se za financijski dio obično 'brinu' implementirane reklame, dio njih se vjerojatno pita odakle sve one stižu. Prema francuskim sigurnosnim stručnjacima, postoji razlog za brigu oko izvora...
Nešto 'slobodnijeg' pristupa, naravno, pokazao se Google Play, koji srećom u posljednje vrijeme izvrsno obavlja funkciju brisanja malicioznog sadržaja iz trgovine aplikacijama. S druge strane, svojevrsni Divlji zapad, kako ga neki autori opisuju, i dalje postoji. Aplikacije od korisnika mogu tražiti koješta, a oni nerijetko na to pristaju - jer su besplatne. No, postoji i dio van uobičajenih problema s privatnosti, onaj koji se jako teško može kontrolirati - reklame.
Istraživači Eurocoma su pronašli način da skeniraju mnoštvo besplatnih aplikacija (nešto preko njih 2.000) iz 25 kategorija u Google Play trgovini. Tada su ih pokrenuli na posebnom uređaju koji je bio postavljen tako da preusmjerava sav promet kroz poslužitelj istraživačkog tima. Na taj način su mogli 'uhvatiti' sva web odredišta s kojima su te aplikacije pokušale komunicirati.
Rezultati su pokazali da se tih par tisuća aplikacija pokušalo povezati s 250 tisuća internetskih odredišta. Većina njih se povezivala na svega nekoliko ad-tracking odredišta, no desetak posto aplikacija se povezivalo na više od njih 500. Među najgorima su se tako našli Music Volume EQ, koji se spaja na više od dvije tisuće odredišta te Eurosport Player, koji se spaja na čak 810 različitih odredišta za praćenje korisnika. Sreća u cijeloj priči je to da se tek mali dio pokušao povezivati na 'sumnjiva' odredišta, no blokiranje takvog prometa je za krajnjeg korisnika prilično teško.