SEARCHGPT

Može li OpenAI-jeva nova značajka ugroziti dominaciju Googlea

06.11.2024 u 13:55

Bionic
Reading

Nakon višemjesečnih najava OpenAI je konačno predstavio novu značajku za pretraživanje interneta uživo unutar svog popularnog ChatGPT-ja, omogućujući korisnicima pristup aktualnim informacijama s weba u stvarnom vremenu. Ova inovacija dolazi u trenutku u kojem ChatGPT nastoji redefinirati način na koji koristimo internetsku pretragu, nudeći odgovor u obliku prirodnog jezika i prijedloge koji mogu osnažiti korisnike pomoću interaktivnog sučelja

Sam Altman, izvršni direktor OpenAI-ja, već naziva ovu opciju 'najuzbudljivijim napretkom u umjetnoj inteligenciji od lansiranja ChatGPT-ja prije dvije godine'. Njegovo oduševljenje dijele i analitičari te ističu da bi nova značajka mogla donijeti pravu revoluciju u svijetu pretraživanja, piše Independent.

Međutim mnogi se i dalje pitaju može li ova tehnologija zaista ugroziti dominaciju Googlea, čiji udio na globalnom tržištu pretraživanja iznosi gotovo 90 posto.

Izazivač giganta

Iako je Microsoft uložio napore u integraciju umjetne inteligencije u pretraživač Bing, rezultati nisu ozbiljnije ugrozili Googleov primat. Također, Google radi na dodavanju AI mogućnosti u svoju platformu, a njegov tim okuplja neke od vodećih svjetskih stručnjaka za umjetnu inteligenciju. Prošlog mjeseca dvojica njegovih znanstvenika, Demis Hassabis i John Jumper, osvojili su Nobelovu nagradu za kemiju zahvaljujući svom radu na AI istraživanjima.

Za razliku od Googlea, koji nastoji poboljšati pretrage automatskim generiranim sažecima na vrhu rezultata, OpenAI nudi drugačiji pristup: umjesto klasične pretrage, ChatGPT korisnicima pruža mogućnost da postave pitanja i sužavaju odgovore kroz razgovor.

Recenzije su za sada pozitivne - jedan od recenzenta opisuje ChatGPT-jevo pretraživanje kao 'osvježavajuće iskustvo', jednostavnije i osobnije od tradicionalnih rezultata pretrage.

Što ChatGPT donosi korisnicima?

Nova značajka omogućava ChatGPT-ju da u stvarnom vremenu pretražuje najnovije vijesti, vremenske prognoze, rezultate sportskih utakmica i tržišne indekse. 'Sada se možete osloniti na brze i ažurirane odgovore s poveznicama na relevantne izvore', piše OpenAI u svom blogu.

Altman je na društvenoj mreži X (bivšem Twitteru) istaknuo kako ga je nova značajka motivirala da udvostruči korištenje ChatGPT-ja u posljednjih nekoliko tjedana. Iako se neki stručnjaci slažu da ChatGPT ima potencijal 'uzdrmati' Googleovu dominaciju, također priznaju da je njegova pozicija na tržištu vrlo snažna, među ostalim zbog gotovo 26 godina iskustva.

'Pretraživanje je područje na kojem je Googleov status lidera najsnažniji', objašnjava Damian Rollison, direktor analitičkog odjela tvrtke SOCi, koja se bavi marketingom i umjetnom inteligencijom.

Kako će Google odgovoriti?

Iako je značajka SearchGPT trenutno dostupna samo pretplatnicima ChatGPT-ja, OpenAI najavljuje potpunu dostupnost za sve korisnike u narednim mjesecima. Takav pristup vjerojatno će spriječiti masovni odaziv, kao što je to bio slučaj kada je ChatGPT predstavljen prije dvije godine. Tada je postao najskidanija aplikacija na svijetu. No s više od 250 milijuna aktivnih korisnika mjesečno OpenAI sada nastoji privući korisnike i odmaknuti ih od klasičnih pretraživača.

Stručnjaci iz industrije kažu da bi nova tehnologija mogla primorati Google na prilagodbu pristupa u kontekstu weba koji se brzo mijenja.

Alon Yamin, direktor tvrtke Copyleaks, smatra da će ChatGPT-jeva pretraga 'nedvojbeno utjecati na tradicionalne pretraživače'. Ipak, Googleov utjecaj na SEO (optimizaciju za pretraživače) ostaje snažan i bit će zanimljivo vidjeti kako će marketinške tvrtke i organizacije prilagoditi svoje strategije na temelju novih trendova u pretraživanju.