U jeku nedavnih terorističkih napada u Parizu, mnogi sigurnosni analitičari zaključili su da jedan od kanala komunikacije među odgovornim osobama može biti i Sonyjeva popularna konzola PlayStation 4
Dodatno ulje na vatru dodala je i izjava Jana Jambona, belgijskog zamjenika glavnog ministra, koji je tri dana prije napada tvrdio da PlayStationov sustav komunikacije putem PSN-a (PlayStation Network) predstavlja izazov sigurnosnim službama zato što ga je teže pratiti nego WhatsApp
Znači li to da terorističke mreže koriste PlayStation 4 kao tajni način komunikacije? Teško je procijeniti, premda je ovih dana moguće više-manje sve, s obzirom na trenutno stanje povećanog opreza i proširene paranoje. Francuska policija je potvrdila da je u stanu jednog od osumnjičenika za terorističke napade pronađena spomenuta konzola. Konzola koja se nalazi u milijunima kućanstava diljem svijeta
U jeku optužbi Sony je Eurogameru poslao službenu izjavu u kojoj objašnjava svoju stranu priče:
'PlayStation 4 omogućuje komunikaciju među prijateljima i suigračima što, kao i drugi moderni uređaji za komunikaciju, može biti zlorabljeno. Unatoč tome, ozbiljno pristupamo našoj ulozi zaštitnika korisnika. Ovom prilikom molimo sve partnere i korisnike da prijave uvredljive, sumnjive i ilegalne poruke i postupke na PSN-u. U trenu kada prepoznamo bilo kakav prijestup te vrste, prijavit ćemo ga odgovornim vlastima.“
Premda mediji potiču zaključak da se konzola, odnosno njezin sofisticirani sustav komunikacije, koristila za organizaciju terorističkih napada i regrutiranje novih članova ekstremističkih skupina, činjenica je da do danas to nije potvrđeno.
Nedavni članak na Forbesu, u drugu ruku, podiže nekoliko zanimljivih teza koje bi dodatno mogle zakomplicirati temu sigurnosnog profiliranja 'loših' korisnika igraćih konzola. Prepoznavanje i profiliranje žitelja globalne mreže vrši se uglavnom putem pregleda njihova svakodnevnog korištenja interneta - kakve stranice posjećuju, što pretražuju i tako dalje. Kako je, prema tome, moguće profilirati osobu koja igra naslove poput 'Call of Dutyja' ili 'Counter Strike: Global Offensivea' - timske pucačke igre u kojoj dio igrača doslovce preuzima ulogu terorista? Odgovor - vrlo teško.
Kao drugo, činjenica je da postoji nepregledan broj načina neverbalne komunikacije u videoigrama. Primjerice, jedan član terorističke skupine putem 'Call of Dutyja' može drugom poruku napisati pucanjem po virtualnom zidu. Ili još gore, raspoređivanjem novčića po 2D nivou stvorenom unutar Nintendovog Super Mario Makera.
'Iako sumnjamo da će Sony i Microsoft zbog tog biti osuđeni od šire javnosti, činjenica je da će ih trenutna sigurnosna situacija u EU i svijetu potaknuti da sustav komunikacije preprave kako bi bio dostupniji sigurnosnim službama' tvrde u Forbesu.