Igra je namijenjena studentima, ali i profesionalcima koji se žele usavršiti u polju kibernetičke sigurnosti. Zadaci su kreirani na temelju stvarnih situacija, a postoji inicijativa za organiziranjem turnira na kojima bi među nagradama mogle biti i prilike za dobivanje posla
Capture the Flag je igra u kojoj se igrači natječu u skupljanju zastavica protivničkog tima i čuvanju svojih. Nekad je bila namijenjena igranju na otvorenom – na kakvoj livadi ili šumi. Igrači su skrivali zastavice, a protivnicima bi ostavljali minimalne tragove. Onaj tko je skupio više, pobijedio bi.
Ipak stvari su se u posljednjih 20-ak godina promijenile, a igre su se uglavnom preselile u zatvorene prostore. No, tko kaže da je to nužno loše?
Miroslav Štampar, IT stručnjak sa Zavoda za sigurnost informacijskih sustava, predstavio je natjecanje 'Capture the Flag' iz područja informacijske i kibernetičke sigurnosti u četvrtak na zagrebačkom Fakultetu elektrotehnike i računarstva. Riječ je o natjecanju edukativnog tipa na kojemu mogu sudjelovati svi, bez obzira na zemlju iz koje dolaze. Cilj je pružiti zanimljivo iskustvo i potaknuti studente, ali i profesionalce, da se posvete rješavanju zadatka različite složenosti, suočavaju s prijetnjama i rizicima koji dolaze iz kibernetičkog prostora te istodobno usavršavaju svoje vještine i kompetencije u ovim područjima.
Štampar je rekao kako za sada sami kreiraju svoje zadatke, no potiču firme i druge stručnjake da im predlože poneki zadatak kako natjecanje ne bi postalo monotono te kako bi natjecatelji dobili dodatnu motivaciju.
'Kreiranje zadataka podrazumijeva kreativnost, što se s vremenom gubi, posebno stoga što su zadatci temeljeni na stvarnim situacijama. Na primjer, jedan trag može sadržavati memory dump neke Linux mašine ili drona'.
Natjecanje je otvoreno za sve, za prijavu je potrebno upisati samo username na stanici ctf.zsis.hr, a pokrenuo ga je Zavod za sigurnost informacijskih sustava u suradnji s FER-om i Fakultetom organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu.
Zastavice, odnosno bodovi, skupljaju se rješavanjem zadataka iz osam kategorija – cvrypto, forensics, misc, programming, reversing, stego, trivia i web. Kandidati se rangiraju prema ostvarenim bodovima, a trenutno je dostupno 36 izazova.
'Volio bih da skupimo bazu igrača i da vidim 20 stalnih imena iz Hrvatske na mjesečnoj bazi. Radimo na tome da organiziramo periodična natjecanja na kojima će sponzori biti tvrtke iz sektora. Najbolji igrači bi mogli dobiti nagrade ili čak priliku za posao. Plaća u sektoru je dobra', kazao je Štampar.
Okupljeni na predavanju, većinom studenti, imali su priliku vidjeti kako platforma izgleda. Osim toga, Štampar je pokazao i neke primjere zadataka koji se uglavnom sastoje od slike ili zvučnog zapisa koje je potrebno dekodirati kako bi se zadatak riješio te skupila zastavica.
Na kraju je ohrabrio buduće igrače svojim iskustvom i poručio im kako nema nemogućih zadataka, a igra postaje lakša što se više igra i što više polja igrač pokrije.
E3 2018.