Društvene mreže davno su prestale biti samo mjesto virtualnog susreta i dokolice. Zbog velikog dosega njima se koriste i političari u nadi da će njihove poruke stići do ciljane publike, a nezaobilazna su platforma i za marketinšku komunikaciju. Koja od njih je najpopularnija u 2023., odnosno je li 'bumerski' Facebook sišao s pijedestala kao što već godinama najavljuje?
Na svijetu je trenutačno oko osam milijardi ljudi, od čega ih 60 posto koristi društvene mreže. Dnevno u prosjeku na njih troše 2,5 sati.
Iako su prve društvene mreže nastale još krajem prethodnog stoljeća, zbog još uvijek nedovoljno razvijene internetske infrastrukture, a shodno tome i manjeg broja ljudi spojenih na internet, nisu imale istu početnu poziciju kao primjerice Facebook kad je lansiran iz studentske sobe na Harvardu 2004.
I dok je MySpace bio prva društvena mreža s većim dosegom, Facebook je njihov model usavršio te se stalnim promjenama i prilagodbama kroz godine održao na mjestu najpopularnije društvene mreže. No kakva je situacija u 2023.? Tko su najveći igrači na mapi društvenih mreža?
Iako se godinama govori kako Facebooku opada popularnost (što zbog skandala s osobnim podacima korisnika, što zbog pojave novih mreža bližih mlađoj populaciji), Facebook, pod krovnom kompanijom Meta, i dalje je društvena mreža s najviše korisnika – gotovo tri milijarde. Na drugom je mjestu YouTube s nešto više od 2,5 milijardi korisnika, dok Metini Whatsapp i Instagram imaju po dvije milijarde.
Kineski pandan WhatsAppu - WeChat- s 1,5 milijardi korisnika našao se na petom mjestu, a trenutačno najkontroverznija (ali i jedna od najbrže rastućih) 'made in China' društvenih mreža namijenjenih mladima na Zapadu ima oko milijardu korisnika. Verzija TikToka namijenjena mladim Kinezima – Douyin - ima ih pak oko 700 milijuna.
Društvenu mrežu Twitter koju je u listopadu 2022. preuzeo Elon Musk koristi oko pola milijarde ljudi. No, jedinstven po tome što je bio orijentiran na riječi, Twitter je prije dva tjedna dobio konkurenciju iz Metine kuhinje. Aplikacija Threads je u tako kratkom razdoblju privukla čak 150 milijuna korisnika.
Što se pak tiče YouTubea, najgledaniji video i dalje je pjesmica za djecu Baby Shark s 13 milijardi pregleda, dok se na drugom mjestu još uvijek drži Despacito Portorikanca Luisa Fonsija.
Osoba s najviše pratitelja na Instagramu je pak napadač Al Nassra Cristiano Ronaldo, kojeg prati gotovo 600 milijuna ljudi, a najpopularniji je i na Facebooku. Na drugom mjestu našao se još jedan nogometaš – Lionel Messi - s 479 milijuna pratitelja, dok je na trećem mjestu pjevačica i glumica Selena Gomez, s njih nešto više od 420 milijuna. Najpopularnija žena na Facebooku je pak Shakira sa 122 milijuna pratitelja.
Na TikToku su pak najpopularnije osobe čija imena pripadnicima starijih generacije vjerojatno nisu baš poznata. Od travnja ove godine najpopularniji je Khaby Lame, Talijan senegalskih korijena sa 161 milijun pratitelja, a s prvog mjesta skinuo je mladu Amerikanku Charli D'Amelio.