Time bi se trebale baviti manje poznate američke tvrtke koje isporučuju širok raspon opreme dizajnirane za unaprjeđenje sposobnosti za znanost, istraživanje i komercijalni razvoj Mjeseca
Američka svemirska agencija NASA je podijelila kratki video u kojem ističe svoj plan za pokretanje prve komercijalne usluge dostave na Mjesec.
Time bi se trebale baviti manje poznate američke tvrtke koje isporučuju širok raspon opreme dizajnirane za unaprjeđenje sposobnosti za znanost, istraživanje i komercijalni razvoj Mjeseca.
Očekuje se kako će četrnaest tvrtki s kojima NASA trenutno surađuje dati ponude za isporuku na površinu Mjeseca kroz inicijativu Commercial Lunar Payload Services (CLPS).
NASA u sklopu programa Artemis iduće godine namjerava poslati četiri astronauta u prelet Mjesečeve površine prije druge misije, trenutno zakazane za 2025. godinu, kojom će prvi astronauti biti poslani na Mjesec prvi put od posljednje misije u programu Apollo 1972. godine.
Dugoročni planovi uključujući izgradnju prve stalne baze na Mjesecu za dugotrajne misije astronauta, slično kao u Međunarodnoj svemirskoj postaji u niskoj Zemljinoj orbiti.
Program Artemis predviđa izvođenje znanstvenih eksperimenata i testiranje tehnologija. Time bi odabrane tvrtke trebale pokazati kako su sposobne pomoći NASA-i u istraživanju Mjeseca i pripremi za ljudske misije.
Isporuke koje su već planirane uključuju Astrobotic, koji će sljedeće godine poslati NASA-in rover VIPER (kratica za Volatiles Investigating Polar Exploration Rover) na lunarni južni pol i Draper, koji će poslati znanstvena istraživanja u veliki udarni krater Schrödinger, na drugoj strani Mjeseca, blizu južnog pola, tijekom 2025. godine.
Uspostavom komercijalne usluge dostave na Mjesec trebala bi omogućiti radikalno povećanje količinu znanstvenih istraživanja i eksperimentiranja.
Nova komercijalna usluga dostave mogla bi utrti put sličnim uslugama na drugim odredištima, pri čemu će Mars vjerojatno biti na vrhu popisa jer se agencija priprema tamo poslati prve ljude, vjerojatno tijekom 2030-ih, piše Digital Trends.