Nissan Qashqai
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Nissan Qashqai
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Nissan je Qashqaijem praktički izmislio tržište kompaktnih crossovera nudeći kupcima u jednom automobilu kompaktno vozilo C-segmenta s terenskim sposobnostima prosječnog kompaktnog SUV-a
U drugoj generaciji Japanci su odlučili otići korak dalje. Novi Qashqai sada izgleda još više kao SUV, no manje je terenski sposoban od svog prethodnika. Razlog je tome nova platforma koja standardno dolazi s prednjim pogonom, dok je elektronski kontrolirani integralni pogon rezerviran isključivo za najsnažnijeg dizelaša. Modularna platforma također nema neovisan ovjes već je straga upotrijebljena jeftinija i praktičnija torzijska osovina. Rezultat ovih preinaka je primjetno više prostora za putnike na stražnjoj klupi i prtljagu, kao i manja masa, u prosijeku za 40-ak kg.
Qashqai izgleda odlično čemu u prilog svjedoče i komentari prolaznika. Također je i izuzetno sofisticiran. Japanci su analizirali tržište i zaključili kako kupci ne vole neopremljene automobile. Zato su ga nakrcali sustavima koje konkurencija ima tek u višim klasama.
Mogućnostima se ističe sigurnosni paket pod imenom Safety Shield koji objedinjuje brojne funkcije - od nadzora mrtvog kuta i indikatora nesvjesnog prelaska linije, do prepoznavanja niskih objekata i prometnih znakova te izbjegavanja frontalnih sudara. Tu su i adaptivna duga svjetla, kao i tehnologija autonomnog parkiranja.
No ono čime Qashqai najviše oduševljava jest ponudom prostora i razinom komfora. Mjesta sprijeda i straga ima i za dvometraše, a sjedala su veoma udobna te odlično drže tijelo u zavoju. Razina buke minimalna je pa je subjektivan dojam u unutrašnjosti Qashqaija da se vozite u automobilu više klase. Materijali su kvalitetni i ugodni na dodir, ergonomija na najvišoj razini, a sve zajedno djeluje kao da će dugo trajati. Qashqai je i praktičan. Dostupnim prostorom lako se upravlja, stražnja klupa jednostavno se preklapa i ostavlja ravnu i iskoristivu površinu, a praktičnih pretinaca ima i više nego dovoljno.
Najveće iznenađenje skriva se pod poklopcem. Ondje se kod testnog modela nalazio 1.2-litreni turbopunjeni benzinac sa 115 KS. Ako vam ova informacija nije dostupna, već nakon par kilometra mogli biste se prevariti i reći da je pod poklopcem 1.6, pa čak i 2.0. 190 Nm okretnog momenta dostupnog već od 2.000 okretaja te odlično pogođeni prijenosni omjeri ručnog šesterostupanjskog mjenjača, pobrinulo se za gotovo dizelaške performanse i učinkovitost. Maleni agregat i prilično je elastičan, a daha mu ponestaje tek kad automobil opteretite s četiri putnika i njihovom prtljagom, no čak i tada se pokazuje na visini zadatka.
Torzijskom osovinom straga Qashqai je ponešto izgubio na dinamičnosti u odnosu na prethodnika, no i dalje je riječ o veoma upravljivom automobilu koji se prije vozi kao kompakt C-segmenta, nego prosječni SUV. To znači da su naginjanja karoserije u zavoju minimalna, a putanje predvidljive čak i kad pretjerate, uz pravovremenu aktivaciju sigurnosnih sustava. Riječ je o izuzetno rafiniranom proizvodu kojim ćete rado skrenuti na zavojitu prometnicu.
Prva generaciju Qashqaija svojevremeno smo nazvali automobilom godine. Izuzetno nam je drago vidjeti da novi automobil nastavlja ovu tradiciju. Svakako preporučujemo.
Proizvođač: Nissan
Model: Qashqai 1.2 DIG-T Acenta
Vrsta motora: 1.2, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.197 cm3
Snaga (kW/KS): 85/116 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 190 @ 2.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,1/9,0/7,3
Emisija CO2 (g/km): 129
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,9 s
Maksimalna brzina: 185 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.380/1.805/1.590
Cijena do registracije: 161.999 kuna (149.900 kn osnovni model)