Nissan X-Trail 1.6 dCi 4WD Tekna
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Nissan X-Trail 1.6 dCi 4WD Tekna
Izvor: tportal.hr / Autor: tportal
Kad prvi put ugledate novi X-Trail, moguće je da ćete pogriješiti i pomisliti da je pred vama Qashqai. Japanci su odlučili da u drugoj generaciji Qashqaija neće izraditi produženu izvedbu za sedmero putnika, već bi se vozači kojima treba više prostora trebali prebaciti na 260 mm duži X-Trail. Je li to bila dobra ideja?
Jest. Robustan izgled prethodne generacije X-Traila ustupio je mjesto modernim linijama novog modela koji djeluje elegantnije, ozbiljnije i upečatljivije. Qashqaiju nalikuje i u interijeru. Pregledni uređaji, odlična ergonomija, pregršt prostora za putnike i sijaset pretinaca za odlaganje sitnica čine X-Trailovu unutrašnjost ugodnim mjestom za boravak. Povećanim dimenzijama usprkos, X-Trailom nije teško manevrirati urbanim sredinama, što je zasluga laganog upravljača, odlične preglednosti i sustava koji pomoću kamerica sprijeda, ispod retrovizora i straga nudi umjetan pogled iz ptičje perspektive pa je parkiranje ove grdosije prava igrarija.
X-Trail je golem automobil, no nova platforma koju su razvili Renault i Nissan rezultirala je nižom ukupnom masom te samim time nižom potrošnjom i poboljšanom dinamikom. X-Trail se začuđujuće vozi poput automobila s mnogo nižim težištem, što može zahvaliti odlično podešenom ovjesu, no i elektronskom sustavu koji funkcionira poput modificiranog ESP-a te čini putanju automobila preciznijom i kontroliranijom kroz zavoj.
Prednost testiranog modela svakako je bio i elektronski kontrolirani integralni pogon koji je naklonjen pokretanju prednjih kotača te u skliskim okolnostima automatski distribuira okretni moment na stražnju osovinu. Vozač može i zaključati prijenos u omjeru 50/50 do brzine od 80 km/h.
Motor, 1,6-litreni turbopunjeni dizelaš sa 131 KS i 320 Nm, pruža solidne performanse 1680 kg teškom automobilu te je vrlo štedljiv, no mora se priznati da bi dvolitreni motor s bar 150 KS bio puno bolji par ovom automobilu, posebice ako se uzme u obzir da bi ga mnogi vlasnici rado koristili za vuču prikolice. Također bi izvrstan par bio automatski mjenjač, a on se zasad, doduše CVT, nudi isključivo u verziji s prednjim pogonom. U obranu šesterostupanjskog ručnog mjenjača može se reći da je precizan, sa solidno podešenim omjerima, no i nešto dužim hodovima.
X-Trail je odličan automobil te vrlo dobro funkcionira kao veći i ozbiljniji Qashqai. Iz istog razloga za očekivati je da će biti i tržišno uspješniji od prethodnika.
Proizvođač: Nissan
Model: X-Trail 1.6 dCi Tekna
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 96/130 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 320 @ 1.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,5/7,9/6,5
Emisija CO2 (g/km): 139
Ubrzanje (0-100 km/h): 11 s
Maksimalna brzina: 186 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.643/1.820/1.695
Cijena do registracije: 297.750 kuna (208.325 kn osnovni model)