Kao i u brojnim drugim slučajevima, čelni ljudi te tvrtke oglušili su se na upozorenja kako način praćenja Titana nije učinkovit
OceanGate je koristio ručno ispisanu proračunsku tablicu u Excelu kako bi pratio svoju nesretnu podmornicu Titan.
Saslušanje o podmornici koja je implodirala tijekom ekspedicije na olupinu Titanica prošle godine otkrilo je kako se njen navigacijski sustav navodno oslanjao na članove tima koji su ručno unosili podatke o koordinatama u proračunsku tablicu kako bi pratili brod.
U incidentu prošlog srpnja poginulo je svih petero članova posade, uključujući suosnivača i glavnog izvršnog direktora OceanGatea Stocktona Rusha.
'Bilo je kašnjenja jer je postojao ručni proces zapisivanja koordinata i zatim njihovog upisivanja. Pokušali smo to činiti svakih pet minuta, ali bilo je puno posla', rekla je Antonella Wilby, bivša suradnica OceanGatea, na saslušanju koje je održalo Istražno vijeće američke Obalne straže.
Istraga ide dalje
Opisala je sustav kao 'apsolutno idiotski', dodajući kako je OceanGateu ukazala na to, ali su je 'otpilili jer nije bila usmjerena na rješenja'.
Sustav je koristio zvučne signale za određivanje brzine, dubine i položaja podmornice. No, umjesto automatskog učitavanja u softver za mapiranje, podaci o koordinatama bili su prepisivani u bilježnicu prije nego što su upisani u proračunsku tablicu na računalu.
Drugi bivši zaposlenici OceanGatea također su izrazili zabrinutost oko sigurnosti Titana. Bivši direktor inženjeringa Tony Nissen rekao je na saslušanju prošlog tjedna kako je odbio probni zaron.
Animirana rekreacija incidenta prikazana je na prošlotjednom ročištu, pokazujući kako podmornica gubi komunikaciju na dubini od 3.346 metara.
Obalna straža nastoji otkriti činjenice oko incidenta i razviti preporuke za sprječavanje sličnih tragedija u budućnosti, piše Independent. Saslušanje traje i dalje. Moguće ga je pratiti putem prijenosa uživo na službenom YouTube kanalu američke Obalne straže.