Broje se sati do otvaranja središnjega godišnjeg događanja na polju potrošačke elektronike, a već se mogu nazrijeti trendovi koji će dominirati na Consumer Electronic Showu
U Las Vegasu započinje najveći svjetski sajam potrošačke elektronike - Consumer Electronic Show (CES).
Uoči sajma na raznim press konferencijama i specijalnim događanjima proizvođači su predstavili neke od svojih aduta, a upravo na takvim mjestima neformalno se razgovaralo i o trendovima koji slijede u potrošačkoj elektronici.
Tako se očekuje da desetak kompanija predstavi ultra HD televizore, odnosno startnih pedesetak modela koji bi se do 2016. godine mogli prodavati u milijunima primjeraka prihvati li ih tržište.
Ultra HD televizori trebali bi biti jedan od hitova ovoga CES-a, a LG je već pokazao svoj prvi 4K model (3480 puta 2160 točaka) i instantno ga pustio u prodaju na američko tržište uz cijenu od 19.999 dolara (oko 118 tisuća kuna).
Drugi trend o kojem se pričalo po hodnicima i halama hotela Mandalay Bay, Venetian i MGM nova je era smartfona. Ako se rođenjem smartfona smatra 2007. godina, kad je na tržište krenuo iPhone, odnosno prvi gadget koji je korisnicima ponudio funkcionalne aplikacije s jednostavnim rukovanjem, danas smo svjedoci toga da većina korisnika svoje smartfone koristi sve manje kao komunikacijske uređaje.
Upravo na ovoj činjenici mnogi će proizvođači nastojati temeljiti nove mogućnosti svojih modela vezane za ekstenzivno korištenje nekomunikacijskih aplikacija, a isto vrijedi i za tablete koji sve više dolaze u kućanstva.
Na američkom tržištu već je sad prosjek 1,2 tableta po kućanstvu koje ga ima (40 posto kućanstava ima tablet), a očekuje se da će taj postotak narasti na 1,4, dok se prosjek od 2,9 televizora po kućanstvu na tom tržištu ne mijenja.
Očito je stoga da će tableti i ove godine biti snažno predstavljeni, i to u novim inačicama, od kojih je najpopularnija ona nazvana Table PC. Lenovo je predstavio IdeaCentre Horizon Table PC koji ujedinjuje All-In-One PC s Windowsima 8 i tablet velikih dimenzija namijenjen igrama i zabavi. Dijagonala zaslona je 27 inča, a zamišljen je kao mjesto za igranje u vodoravnom položaju, prepoznajući dodire deset prstiju (različitih osoba).
Lenovo predvodi val kineskih tvrtki (Huawei, ZTE...) koje ovaj sajam shvaćaju kao sjajnu priliku za promociju novih proizvoda, za razliku od američkih velikana – Microsofta, Applea i Googlea - koji su u Las Vegasu uglavnom u poslovnim misijama. Ove godine, prema najavama, Microsoft nema svoj štand, a ovdje se šuška da je to zbog toga što zapravo i nema što novo predstaviti.
Ipak, jedna američka kompanija upravo je lani na CES-u napravila sjajan posao i u godinu dana postala jedan od najpopularnijih proizvođača audioopreme.
Posrijedi je tvrtka House of Marley koju vodi Rohan Marley, sin Boba Marleyja, i čije slušalice, sound barovi i ghetto blasteri imaju izvrstan dizajn, a bogatstvu zvuka pridonosi izrada kućišta od drva na pojedinim dijelovima nekih od uređaja.
Još je jedan glazbeni velikan odlučio ući u biznis sa slušalicama - Lemmy Kilmister predstavit će Motorheadphones, a očekuje se i prigodan nastup u klubu Girls, Girls, Girls.