PARTNERSTVA NA SVE STRANE

Nvidia prikazala budućnost primjene grafičkih procesora

20.03.2015 u 14:56

Bionic
Reading

Nvidia je na ovogodišnjoj konferenciji GPU Technology još jednom dokazala kako primjena tehnologije korištene u grafičkim procesorima ne mora nužno biti svedena na proizvodnju specijalnih filmskih efekata i nezaobilazni gejming

Nvidijina poznata konferencija o tehnologiji i razviju grafike pod imenom GTC tradicionalno okuplja lidere iz IT i znanstvenog sektora, a ove se godine održava od 17. do 20. ožujka u Silicijskoj dolini. Kao i svaki put do sad, na konferenciji sudjeluje mnogo stručnjaka iz područja tehnologije, znanosti, pa čak i dizajna te svojim govorima i predavanjima doprinijeli ovom velikom događaju.

Neki od poznatijih govornika uključuju Jen-Hsun Huanga, višegodišnjeg šefa Nvidije, Jeffa Deana, jednog od Googleovih najvećih stručnjaka za deep learning i sustave pretraživanja, kao i glavnog Baiduovog znanstvenika dr. Andrewa Nga, vodećeg stručnjaka u području deep learninga, sustava za prepoznavanje slikovne informacije i semantičke inteligencije.


Na GTC-u su svoju suradnju s Nvidiom predstavili mnogi, među kojima izdvajamo Google, čiji interes leži u razvoj tehnologije za prepoznavanje slika, automatskog učenja jezika te pobojšanih sustav pretraživanja digitalnog sadržaja. Cilj? Stvaranje AI sustava koji su sustavom deep learninga trenirani da samostalno rješavaju određeni spektar zadataka. Korištenje Nvidijinih GPU-a omogućuje Googleovim inženjerima da poboljšanim menadžmentom višestrukih operacija proces treninga spomenutih AI-ja dramatično skrate.


Jedna od zanimljivijih primjena grafičke tehnologije definitivno je ona kod privatne kompanije Astrobotic. Oni ciljaju na 30 milijuna dolara iz Googleovog nagradnog fonda namijenjenog tvorcima prvog vozila koje sleti na mjesec, provoza se 500 metara, pošalje nazad HDTV mooncast svojeg malog izleta na Zemljin satelit te se pritom ne raspadne u komade. Astrobotic, naime, koriste Nvidijine GPU-ove kako bi simulirali let svojeg rovera Griffin prema mjesecu te prokalkulirali modifikacije koje će to osigurati.


Drugo zanimljivo predstavljanje neobične primjene Nvidijine tehnologije GPU dolazi iz poznatog studija Pixar, gdje je moć Nvidijinih softverskih rješenja korištena za simulaciju, pazite ovo, raspjevane planine. Zahvaljujući softveru Presto, animatori mogu promatrati svoj rad u akciji prije dugotrajnog renderiranja, i to pomoću jednostavnog izbornika. Da nije bilo Presta, glavni lik nadolazećeg Pixarovog kratkog filma, preko kilometar visok vulkan pod imenom Uku izgledao bi kao lik odjeven u kostim. Zahvaljujući finom podešavanju animacija obraza, ova raspjevana planina izgleda kao... pa, raspjevana planina.

Najava za Pixar's Lava

Za više informacija o ovogodišnjem GTC-u, kao i redovito ažurirane novosti posjetite Nvidijin službeni blog