DRUŠTVENE MREŽE

Obaraju rekorde: Zarada TikToka u Europi ne prestaje rasti, no rastu i troškovi

05.10.2021 u 12:53

Bionic
Reading

TikTokova zarada u Europi je u odnosu na prošlu godinu porasla za 545 posto zahvaljujući nesmiljenom porastu interesa brojnih oglašivača

TikTokova zarada u Europi porasla je za 545 posto do 170.8 milijuna dolara u jeku povećanog interesa oglašivača, prenosi CNBC.

Izvješće predano Companies Houseu pokazuje kako TikTok povećava svoje poslovanje u EU te polako nastoji oduzeti dio tržišta Facebooku, Instagramu, YouTubeu i Snapu. Gubici kineske kompanije su, doduše, porasle sa 118.7 milijuna dolara u 2019. do vrtoglavih 644.3 milijuna u 2020. Glasnogovornik TikToka je u razgovoru sa CNBC-om rekao da rezultati 'reflektiraju uzbudljivo razdoblje rasta'. 'Zapazili smo velik porast zarade koja prati sve veću bazu korisnika, pa ćemo agresivno nastaviti investirati u čvrste temelje dugoročnog uspjeha'.

Najveći troškovi TikToka otpadaju na povećanje broja zaposlenih. Kompanija je samo u prošloj godini uposlila preko 1000 novih ljudi, što je u odnosu na 208 u 2019. vrlo velik broj. TikTok je, doduše, odbio komentirati kad je CNBC pitao koliko zaposlenih imaju u drugim državama. Izvor naglašava da je u drugoj objavi Bytedance broj zaposlenih u SAD-u planirao povećati sa 1.400 na 10.000 ljudi. TikTokovi troškovi sežu puno dalje od zaposlenika. Kompanija je u 2020. potrošila 334.9 milijuna dolara na marketing, usporedno sa 110.3 milijuna potrošenih tijekom 2019.

Konkurenti i rizici

Unatoč nesmiljenom porastu broja kornisnika, TikTok je svjestan da rast jednostavno ne može trajati vječno. Kompanija pod vlasništvom ByteDancea spominje da postoji rizik u vidu konkurentskih internetskih kompanija koje imaju svoje društvene platforme temeljene na sadržaju. Facebook i Snap zbilja spadaju među najveće konkurente koji se dok ovo čitate sa TikTokom bore za svaki dolar oglašivača.

TikTok je također naišao na dramatičnu sktupulu Trumpove administracije koja je kompaniju opisala kao rizik za nacionalnu sigurnost te započeo razgovore o potencijalnoj prodaji nekoj od američkih firmi. S druge strane, trenutna Bidenova administracija kompaniji je dozvolila normalan rad, donijevši drugu kolekciju kriterija po kojima neka kompanija može zaprijetiti američkoj sigurnosti.

Problemi s kulturom

Dramatičan porast broja korisnika TikToka u EU dolazi paralelno s reakcijama brojnih potencijalnih zaposlenika koji su odbili raditi za ByteDance zbog takozvane kulture 996.

Kultura 996 primjenjuje se u nekim kompaniijama u Kini, a ime je dobila po pravilima koja od zaposlenika traže rad od 9 ujutro do 9 navečer šest dana tjedno - što je otprilike 72 sata, odnosno prilično više od standardnih 40 sati tjedno. Štoviše, u UK-ju je nezakonito raditi više od 48 sati tjedno. TikTok je, naravno, porekao postojanje takve kulture.

'Kao i bilo koja brzorastuća kompanija, TikTok od svojih zaposlenika traži puno, što znači povremeni dulji ostanak na poslu, no naglašavamo da nipošto ne primjenjujemo pravilo '996' kažu iz TikToka.