Među personaliziranim rezultatima pretrage najviše će biti istaknute objave koje su stigle iz provjerenih izvora vijesti. Potom će slijediti ljudi iz vaše mreže kontakta, popisi najpopularnijih poveznica ili citata vezanih uz temu, pa tek onda ljudi koje ne poznajete
Facebook je spreman baciti rukavicu u lice Googleu i Twitteru u borbi za prevlast nad pretragom vijesti u realnom vremenu i samim vijestima.
Upogonili su Facebook Search (za početak samo za korisnike koji koriste engleski jezik u Sjedinjenim Državama), tražilicu koja nudi pristup do dva bilijuna objava na najvećoj društvenoj mreži svijeta. Ta ogromna zbirka uključuje pretragu javnih objava svih ljudi i stranica, ne kao dosad samo vaših prijatelja i stranica koje ste lajkali.
Poput pretrage na Twitteru, dobit ćete uvid u sve vijesti i ono što ljudi o njima govore i dijele na Facebooku, samo s većim fokusom na ljude. Facebook bi to moglo pretvoriti u platformu na kojoj ljudi ne samo traže vijesti i mišljenja, već ih i potaći na češće javne objave o aktualnim događanjima. Naravno, Facebooku će to donijeti obilje podataka o tome što nas zanima, a što se može lijepo unovčiti.
Tražilica na Facebooku krenula je skromno, tek kao alat za pronalaženje mogućih prijatelja i njihovih profila. Uslijedio je Graph Search, koji je omogućavao pronalaženje tvrtki, fotografija i filmova, da bi se prošle godine Facebookovi inženjeri poduhvatili ogromnog pothvata indeksiranja svih individualnih objava kako bi omogućili pretragu po ključnim riječima.
Usput su eksperimentirali s oglasima vezanim uz tražilicu, ali bez značajnog uspjeha. Stoga su pozornost preusmjerili na poboljšanje same tražilice.
Tražilica će putem padajućeg obrasca sugerirati popularne ključne riječi i upite vezane uz ono što vas zanima te prikazivati ljude i stvari koje odgovaraju vašem upitu. Stranica s rezultatima pretrage bit će rezultat oko 200 čimbenika - bit će, primjerice, uzeto u obzir što ste sve lajkali, pratili, tražili, kao i koje podatke o sebi ste podijelili.
Za pregled vijesti Facebook će prvo ponuditi sažetak kad je to moguće, da bi nakon toga isporučio provjerene izvore. Oformili su poseban tim koji prati više čimbenika kako bi odredio reputaciju medija i novinara, temeljem koje tražilica rangira objave. Iduće na redu su objave ljudi i grupa iz vaše mreže. Potom slijede agregirane najpopularnije poveznice o traženoj temi. Na kraju stižu javne objave ljudi koje ne poznajete, ali rangirane kako bi izgledale što relevantnijima.
Što se privatnosti tiče, ne mijenja se puno toga - sve što ste javno objavili bit će lakše pronaći, i to je to. Stoga ne bi bilo loše provjeriti što ste sve blebnuli unazad par godina, pa namjestiti postavke privatnosti tako da vam to ne donese probleme sa sadašnjim i budućim šefovima, romantičnim partnericama, supružnicima...
Više:Tech Crunch