Marketingaši su pred izazovom: kako napraviti oglase za smartphone da budu dovoljno veliki kako bi bili primijećeni, ali da istovremeno ne živciraju korisnike?
Pet centimetara dugi i jedva centimetar visoki, toliki su otprilike oglasi na pametnim telefonima, što je dovoljno da svaki kreativac zapne već na početku s osmišljavanjem takvog oglasa.
Prema zanimljivom istraživanju New York Timesa, pametni telefoni kao medij su sve manje zanimljivi oglašivačima. Spremniji su platiti i više za oglašavanje na internetu i tabletima.
No osim veličine, koja je očito ipak važna kada je u pitanju veličina oglasa, oglašivačima su kao ciljna skupina sve manje zanimljivi korisnici smartphonea. Oni koji koriste pametne telefone rijetko se dovoljno dugo zadržavaju na oglašivačkim sadržajima da bi uopće percipirali što se pojedinim oglasima želi reći. Daleko više vremena provode surfajući internetom, zatim koristeći društvene mreže, e-mail i razne aplikacije.
Mark Himmelsbach, šef agencije BBDO za Sjevernu Ameriku, za isto je istraživanje kazao kako čak misli da oglasi koji svako malo iskaču na zaslonima pametnih telefona prilično iritiraju korisnike.
Zato, tvrdi Himmelsbach, oglasi na tim uređajima trebaju biti što manji, ali to dovodi do toga da korisnicima praktički postaju nevidljivi.
Druga stvar koja je također jedan od razloga sve manjem interesu za oglašavanje na smartphoneima ima veze s oglašivačima. Naime, oglasi na pametnim telefonima imaju ograničavajuće funkcije pa oglašivači tako ne mogu dobiti dovoljno informacija o korisnicima pametnih telefona.
Tehnički je gotovo nemoguće na oglasima na smartphoneima koristiti alate koji oglašivačima mogu dati osnovne podatke o profilu ljudi koji pregledavaju njihove oglase.
Takve alate oglašivači koriste na klasičnim internetskim pretraživačima. Zahvaljujući njima, mogu dobiti vrijedne informacije o potencijalnim korisnicima njihovih proizvoda, a dovoljno im je samo da znaju koje stranice posjećuju ili na kojim lokacijama se registriraju.
Upravo zato je internet još uvijek zanimljiviji oglašivačima, unatoč tomu što je oglašavanje na internetu i do pet puta skuplje nego na smartphoneima. A draži je i korisnicima, jer svoje telefone korisnici smatraju nekim svojim osobnim prostorom, a internet smatraju masovnim medijem pa oglase na njemu ne doživljavaju kao zadiranje u privatnost.
Marketinški stručnjaci tako su se našli pred novim izazovom - kako napraviti oglase za smartphone da budu dovoljno veliki kako bi bili primijećeni, ali da istovremeno ne živciraju korisnike te kako ih tehnički osmisliti da se podudaraju s interesima korisnika, umjesto da im se bez ikakvog reda i smisla oglasi svako malo pojavljuju na zaslonima telefona.