Eto ga opet. Status koji korisnici društvene mreže Facebook iznova bjesomučno dijele po svojim virtualnim zidovima bez ikakve provjere informacija opet je tu. Iako je 'viralnost' poruka o privatnosti ugrabila tek pojavom na društvenoj mreži Facebook još 2012, u ovom ili onom obliku znala se i prije toga pojavljivati na stranicama vezanim (obično) uz piratski sadržaj. No zakoni ne funkcioniraju onako kako ti korisnici misle…
Ljudi kao i obično iracionalno reagiraju na ono o čem ne znaju mnogo, na što 'poruka' zapravo i računa. Međutim, sve i da nije riječ o iskusnim internautima, što je usput rečeno sasvim jasno - valjda bi poznavanje općih (pravnih) stvarčica koje život znače trebao sugerirati da je riječ o lažnjaku.
Kako se uopće kopiranjem teksta na nekoj platformi može postići ikakva pravna težina? Zašto itko misli da se, nakon pristajanja na uvjete korištenja, oni mogu mijenjati proizvoljno, bez lobiranja, posredovanja i sličnih poteza (koji uključuju i brisanje računa)? Status koji kruži Facebookom obećavajući upravo to može se pročitati u nastavku:
U konačnici, da - korisnici koji su pristali na uvjete mreže Facebook toj kompaniji su omogućili njuškanje podacima, baš kako to, na primjer, svakodnevno čine i korištenjem tražilice Google (i ostalih internetskih servisa). Obje kompanije koriste dobivene podatke ne kako bi preprodali nečiju autorsku sliku, tekst ili što god – već kako bi dobili jasniju sliku o korisnicima i na temelju izrađenih profila pružali odgovarajuće reklame. Korisnici su i dalje zaštićeni zakonima vezanim uz autorska prava, potpuno nevezano za kojekakve javne izjave.
Facebook je prije nekoliko godina zbog nevjerojatnog broja korisnika koji su pali na prevaru objavio i službeni tekst kojim se osvrnuo na slučaj ovih statusa:
'Facebookom kruži glasina kako kompanija planira promijeniti vlasnička prava nad sadržajem koji korisnici objavljuju. Ona je neistinita. Svi korisnici Facebooka vlasnici su sadržaja i kontroliraju ga onako kako to žele, kako je i navedeno u uvjetima korištenja. Korisnici su ti koji kontroliraju na koji način se taj sadržaj i pripadajuće informacije mogu dijeliti.'
Sve je zapravo vrlo jednostavno – koristite Facebook? Pristali ste na njihova pravila. Osim u slučaju da se u priču upetljaju regulatorna tijela EU-a, iako Zuckerberg za sada ima sasvim pozitivan rezultat što se tiče osiguravanja privatnosti i suradnje s nadzornim tijelima. Za razliku od Googlea…
Ako ni dalje niste uvjereni u sve dosad rečeno, Facebook je potpuno transparentan u tom smislu. Najsvježija revizija izjave o pravima i odgovornostima (uvjeti korištenja) nosi datum 15. studenog 2013. i dostupna je na ovom linku. Više informacija o tome kako Facebook koristi podatke i sve ostalo može se pak pronaći ovdje