DRVO I INSTAGRAM

Okvirstagram - od ideje do posla u 90 dana

21.06.2013 u 08:50

Bionic
Reading

Kakve veze imaju ručno obrađeno drvo, fotografije, Instagram i internet? I kako se ta mješavina može pretvoriti u poslovni model? Pročitajte

'Zvučat će kao najgori kliše, ali jednog dana sam sjedio na poslu, radio i iz čista mira mi je sinula ideja koja tada nije imala ime, a danas, dva i pol mjeseca kasnije, zove se Okvirstagram.

Aktivan sam na Instagramu i administriram stranicu na Facebooku jedne male obiteljske radionice koja se bavi obradom drva, pa su se te dvije stvari valjda nekako spojile, formirale i iznenadile me usred radnog vremena', opisuje Davor Šuštić kako je nastao servis koji je nedavno pokrenuo.

Okvirstagram (ime je nastalo spajanjem riječi okvir + Instagram) je usluga koja omogućava da svoje fotografije s Instagrama pošaljete putem e-maila i dobijete ih nazad, otisnute u profesionalnom fotolaboratoriju i uokvirene u okvir od pravog drva.

Ručni rad

Drveni okviri su ručni rad i kvadratičnog su oblika, kojim prate format fotografija s Instagrama. Kako ne postoje dva ista stabla, svaki Okvirstagram je zbog vidljive strukture godova jedinstven.

Dostupni su u tri boje (crnoj, bijeloj i boji drva) i dvije širine okvira, a uključuju sve što biste mogli zatrebati da ga postavite na zid - drveni okvir, fotografiju, staklo, podlogu, pa čak i čavlić.

Princip rada servisa je jednostavan: odaberete fotografiju s Instagrama (ili više njih) i e-mailom pošaljete na adresu Okvirstagrama. Ako se ne možete odlučiti oko boje i širine okvira (u ponudi su tri boje i dvije širine), dobit ćete fotomontažu u kojoj su njegove fotografije ubačene u svih šest okvira, pa birajte.

Potom slijedi proizvodnja. Šuštić kaže da nema golemo skladište sa stotinama unaprijed napravljenih okvira, već svaki pojedini okvir radi tek nakon narudžbe. 'Kad ga dobijete u ruke, velike su šanse da će još uvijek malo mirisati na boju', kaže Šuštić.

Namijenjen je svakome tko želi posebno lijepe ili posebno drage fotke s Instagrama imati u opipljivom obliku, na zidu ili polici, smještene u kvadratični okvir od pravog drva koji formom prati fotografiju s Instagrama.

'Volim tu teksturu drva i jako me veseli što sam uspio izvesti da se okviri za Okvirstagram rade od pravog hrasta. Nekako im ti godovi daju karakter. Usto, zahvaljujući njima ne postoje dva ista Okvirstagrama, što mi se strašno sviđa', dodaje.

Ništa bez brata

Ideju je razradio sam. 'No da uz sebe nisam imao brata Damira, majstora za drvo koji je svaku moju zamisao pretočio u jednu od brojnih iteracija okvira, teško bih ustanovio koje dimenzije i detalji funkcioniraju najbolje. Projekt je mogao biti gotov mjesec dana ranije da nisam inzistirao da baš svaki detalj - poput vrste podloge, izvedbe zatvarača, veličine i položaja rupe, tipa i načina rezanja stakla - bude izveden točno kako sam zamislio. Time sam na trenutke svojeg brata, koji rukom sklapa svaki okvir, dovodio do ludila, ali ni u jednom trenutku nije posustao i na tome mu još jednom zahvaljujem', priznaje.

Što se fotografija tiče, obišao je sve ozbiljnije fotolaboratorije u Zagrebu s dvadesetak testnih fotografija i odabrao najbolji (i najskuplji, kako to već biva).

Povezivanje Okvirstagrama u cjelini radi sam, a ujedno i održava društvene mreže na kojima je Okvirstagram aktivan (Facebook, Instagram, Twitter i Pinterest), kao i sve ostalo za što se treba pobrinuti da bi servis radio glatko i dobro. 'Beskrajno mi je zabavno i lijepo aranžirati četiri ili devet Okvirstagrama tako da oni sami na zidu tvore kvadrat. Ne znam zašto, ali tako je', ističe.

Nakon definiranja svih detalja vezanih uz Okvirstagram kao proizvod, došao je red na službenu stranicu. 'Njenu izradu planirao sam prepustiti drugima, ali u jednom trenutku sam shvatio da imam jasnu viziju kako želim da ona izgleda i odlučio sam je napraviti sam.

Ne sumnja u uspjeh

Iznimno sam zadovoljan kako je ispala, pogotovo kad uzmem u obzir da je to prva ozbiljnija stranica koju sam izgradio. Sve fotografije na službenoj stranici i društvenim mrežama djelo su Srđana Vukovića, legende od fotića i još jednog čovjeka bez čijeg doprinosa ovaj projekt ne bi bio dovršen', kaže Šuštić.

Ideja mu je pala na pamet 26. ožujka, servis je pokrenut 12. lipnja. Posao pokrenut za manje od tri mjeseca. Sve faze projekta financirao je iz vlastitog džepa.

'Troškovi nisu bili ogromni, ponajprije zbog odluke da sam napravim sve što mogu', objašnjava, 'Ako kao mjerilo mogu uzeti iznimno pozitivne reakcije, vjerujem da bih već u početnim mjesecima mogao doći na nulu. Čak i ako se to ne dogodi, u ovih nekoliko mjeseci stekao sam mnogo novih znanja i iskustava koja će mi nesumnjivo biti od koristi. Ipak, vjerujem da će Okvirstagram biti uspješan.'