Kao što pod utjecajem fenomena 'slomljenog srca' suprug ima veće šanse oboljeti pa čak i umrijeti u godinu dana nakon smrti supruge, isto tako se unutar društvenih mreža, koje odnosima ljudi stvaraju, šire emocije, ideje, bolesti, način ponašanja i utječu na nas, naglasio je na početku predavanja liječnik i stručnjak za društvene mreže dr. Nicholas Christakis
'Razlika između grupe i mreže jest ta da se grupom može nazvati određeni broj ljudi koji čeka u redu ili jednostavno stoji u skupini dok mrežom nazivamo ljude koji imaju neke međusobne odnose. Zbog strukture mreže koju umjetno stvaramo, ljudi mogu poželjeti umrijeti jedni za druge, kao primjerice u vojsci, a stvarne društvene mreže strukturirane su i uvjetovane drukčije', objasnio je dr. Christakis na početku predavanja kojim je pokušao odgovoriti na pitanja što su društvene mreže, kako i koliko ljudi unutar mreža utječu jedni na druge te kako to znanje možemo iskoristiti.
Na uzorku od 2.200 ljudi koje su proučavali 30-ak godina, Christakis je, zajedno sa suradnikom i suautorom knjige 'Povezani', dokazao kako se pretilost širi unutar društvenih mreža. Primjerice, 10 posto su vam veće šanse da obolite od pretilosti ako je prijatelj vašeg prijatelja debeo. Na isti se način, smatra Christakis, šire pozitivne i negativne emocije, ponašanje, ideje:
'Emocije su zarazne. Ne samo da vidite moje emocije na licu, nego ih oponašate. One su primitivan način komunikacije. Kako se ja ponašam, to utječe na druge ljude, grupu ljudi da se ponašaju isto. Sve što se širi u društvenoj mreži zapravo se umnožava, od osjećaja sreće, ljutnje, samoće, preko altruizma, bolesti, razvoda, ali i ideja…'
Šire li se stvari online kao i offline, drugi je problem kojim se dr. Christakis pozabavio. 'U prosjeku čovjek ima preko stotinu prijatelja na Facebooku, a u stvarnosti ih ima samo šest. Facebook prijatelji mogu imati vrlo slabe veze, jer samo mali dio ima stvarne veze koje 'dokazuju' zajedničkim fotografijama, izlascima i slično. To što je Alyssa Milano na Twitter stavila link na Amazon i pohvalila našu knjigu nije nimalo pridonijelo prodaji knjige, a to dokazuje da online veze nemaju ni blizu snažan utjecaj kao stvarne veze. Unatoč tome, online veze iste su kao i offline veze, jer u stvarnosti označavaju našu želju za povezivanjem', pojasnio je Christakis.
Princip širenja ideja, pozitivnog utjecaja, emocija i znanja može se primijeniti i u poslovnom svijetu, na tvrtke, korporacije i na shvaćanje odnosa među zaposlenicima, njihovim nadređenima itd. 'Povezan' život i društvena mreža u tom smislu pomaže unošenjem promjena zbog kojih ljudi postaju produktivniji ili nauče raditi ono što prije nisu znali.
'Kao što ljudi utječu na vas, utječete i vi na druge. Kad prestanete pušiti, to utječe na ljude oko vas i možda će prijatelj ili netko iz obitelji također prestati pušiti. Zato i stvaramo društvene veze, jer mogu pozitivno utjecati na čovječanstvo', zaključio je dr. Christakis.
Dr. Nicholasu Christakisu prethodilo je predavanje Jeremyja Rifkina, ugledni američki ekonomist, koji je nizom primjera iz povijesti, znanosti i svakodnevnog života pokušao dokazati kako je jedini spas ljudske vrste u empatiji.