Velike tehnološke tvrtke nastavljaju s preokretom od prošle godine - Alphabet, Microsoft i Snap započeli su sezonu sa snažnim prodajnim rezultatima za tromjesečje zaključeno u rujnu
Googleova matična tvrtka Alphabet u utorak je izvijestila o kvartalnoj prodaji od 76,69 milijardi dolara, što je 11 posto više u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Tvrtka je također objavila dobit od 19,69 milijardi dolara za ovo tromjesečje.
U međuvremenu, Microsoft je objavio rast prodaje od 13 posto na godišnjoj razini na 56,5 milijardi dolara, što je također nadmašilo očekivanja. Tromjesečna dobit Microsofta dosegnula je 22,3 milijarde dolara, što je 27 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
Snap, tvorac aplikacije Snapchat, u utorak je izvijestio o povratku rasta prodaje u rujanskom tromjesečju, nakon dva uzastopna kvartala pada prodaje. Tvrtka je prijavila prihod od gotovo 1,2 milijarde dolara, što je povećanje od pet posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine i ispred projekcija analitičara. Tvrtka je prijavila neto gubitak od 368 milijuna dolara.
Snažni rezultati dolaze nakon što su Microsoft, Alphabet, Snap i druge tehnološke tvrtke provele masovna otpuštanja i druge poteze za rezanje troškova tijekom prošle godine nakon teške 2022. kada su oglašivači i drugi klijenti smanjili svoju potrošnju zbog zabrinutosti oko makroekonomskog okruženja.
Unatoč tome što nadmašili prodajna očekivanja Wall Streeta, dionice Alphabeta i Snapa pale su za oko pet posto u trgovanju nakon završetka radnog vremena nakon izvješća, iako je Snap brzo povratio dio. Dionice Microsofta dobile su oko četiri posto u trgovanju izvan radnog vremena.
'Tehnološka sezona u trećem kvartalu bila je prilično jaka do sada', rekao je u za CNN Tejas Dessai, istraživački analitičar investicijskog fonda GlobalX. 'Ovi brojevi jasno prkose zabrinutostima o prijetećoj ekonomskoj slabosti'.
Googleov posao oglašavanja ostvario je tromjesečni prihod od 59,6 milijardi dolara, u odnosu na 54,5 milijardi dolara prethodne godine. Oglasi na YouTubeu u međuvremenu su prikupili oko 7,9 milijardi dolara prihoda, što je otprilike 12 posto više u odnosu na prethodnu godinu.
YouTube Shorts, konkurent platforme TikTok, dostigao je prekretnicu od 70 milijardi dnevnih pregleda u prošlom kvartalu, rekao je izvršni direktor Alphabeta Sundar Pichai u razgovoru s analitičarima u utorak poslijepodne. Međutim, Googleovo poslovanje u oblaku zabilježilo je prihod od 8,41 milijardu dolara - što nije bilo procjena analitičara.
Jesse Cohen, viši analitičar na Investing.comu, pripisao je pad dionica Alphabeta nakon radnog vremena 'relativno slabim performansama njegove Google platforme u oblaku, koja je u opasnosti da još više zaostane za Microsoftovim Azureom i Amazonovim AWS-om.' Ipak, usprkos udaru 2022. usred šireg pada tehnološkog sektora, dionice Alphabeta porasle su otprilike 56 posto od početka 2023., nadmašivši tehnološki bogati Nasdaq indeks.
Googleovo izvješće dolazi u trenutku kada je tehnološki div u antimonopolskoj 'vrućoj stolici', Američki tužitelji službeno su prošlog mjeseca otvorili antimonopolsko suđenje protiv Googlea s optužbama o poslovanju protivno pravilima tržišnog natjecanja, s ciljem da tvrtka zadrži dominaciju. Dok traje pravni obračun, Google je nastavio poricati optužbe da je poslovao ilegalno.
Google je također prošlog mjeseca potvrdio planove za otpuštanje stotina zaposlenika u svom odjelu za zapošljavanje, dok nastavlja s naporima za rezanje troškova u nekim područjima. Ova više ciljana otpuštanja uslijedila su nakon što je Alphabet u siječnju ukinuo oko 12.000 radnih mjesta - oko šest posto svoje radne snage.
Ipak, Google je signalizirao da ostaje predan velikim ulaganjima u tehnologiju generativne umjetne inteligencije. Prošlog mjeseca Google je predstavio veliku ekspanziju Barda, svog AI chatbot alata.