'Nitko se nije zapitao na koji je način Facebook besplatan - upravo na račun toga da koristi naše osobne podatke i prodaje ih drugim korisnicima, pružateljima raznoraznih usluga, prodavačima proizvoda', upozorio je Peđa Grbin, predsjednik saborskog Odbora za Ustav
Agencija za zaštitu osobnih podataka (AZOP) započela je obilježavanje Europskog dana zaštite osobnih podataka imenovanjem četiri popularne osobe iz hrvatskog javnog života ambasadorima privatnosti.
Kao ambasadori, u svojim javnim nastupima važnost zaštite osobnih podataka i privatnosti uopće promicat će glumci Mila Elegović i Robert Kurbaša, pjevač Tony Cetinski te televizijska voditeljica Renata Sopek
Na konferenciji za novinare u Hrvatskom saboru Ravnatelj AZOP-a Dubravko Bilić kazao je kako se Agencija na projekt ambasadora privatnosti odlučila kako bi glasnije u javnosti do izražaja došli problemi zaštite privatnosti i osobnih podataka.
'Zato smo zamolili ugledne osobe iz javnog života da nam pomognu govoriti o tom problemu i da putem njih dosegnemo do krugova ljudi kojima su oni poznati', rekao je.
U AZOP-u, dodao je, očekuju da će na taj način poslati snažniju poruku građanima, naročito mlađim generacijama, koliko je važno brinuti o osobnim podacima, ne samo svojima, nego i tuđima, 'jer najveće blago koje posjedujemo su naši osobni podaci'.
'Uvijek je šteta da se kompromitiraju jer korak natrag u ovom suvremenom svijetu jako je teško danas nadoknaditi', kazao je Bilić.
Izvijestio je da će Agencija Europski dan zaštite osobnih podataka, koji se inače obilježava 28. siječnja, obilježavati cijeli tjedan, završno u petak velikom međunarodnom konferencijom na kojoj će sudjelovati cijenjeni europski stručnjaci.
U petak se očekuje i nastup hrvatskog ministra zdravlja Rajka Ostojića, koji će govoriti o strategiji hrvatskog e-zdravstva i zaštiti osobnih podataka u tom sustavu, kao i ministra znanosti, obrazovanja i sporta Željka Jovanovića, koji će predstaviti projekt e-školstva.
Predsjednik saborskog Odbora za Ustav, Peđa Grbin rekao je kako se pravo na zaštitu osobnih podataka, iako ga uz zakon štiti i hrvatski Ustav, često narušava na internetu, posebno na društvenim mrežama poput Facebooka koji danas u Hrvatskoj koristi više od 1,5 milijuna građana.
'Svi oni, po mom mišljenju, ne čitajući, dali su pristanak da se svi njihovi osobni podaci, koji se na Facebooku koriste, pohranjuju, obrađuju i prodaju za novac. Nitko se nije zapitao na koji je način Facebook besplatan - upravo na račun toga da koristi naše osobne podatke i prodaje ih drugim korisnicima, pružateljima raznoraznih usluga, prodavačima proizvoda, jer se ispituju naše navike, što volimo, kuda se krećemo, što kupujemo itd.', poručio je Grbin.
Upravo zbog toga, naglasio je, važno je da su se u kampanju zaštite privatnosti uključile osobe iz javnog života, i to ne samo zbog svoje prepoznatljivosti, nego i činjenice da su najčešće žrtve povrede privatnosti.
Nakon što su imenovani ambasadorima, sve četvero najavili su da će svojim javnim istupima promicati potrebu zaštite privatnosti i osobnih podataka.
Cetinski je istaknuo kako nije na Facebooku nakon što je shvatio da više nema privatni život te da ga je upravo to i potaknulo da prihvati poziv Agencije, dok je Renata Sopek kazala kako ima čak 50 Facebook profila, od kojih je samo jedan njezin, a ostali lažni, odnosno otvorio ih je netko pod njezinim imenom.
Mila Elegović poručila je kako naglasak ne stavlja na zaštitu privatnosti javnih osoba, već svih građana kod kojih treba jačati svijest o tome da štite svoje osobne podatke.
'Puno je bitnije progovoriti o svim ljudima, da se osvijeste i educiraju, posebno djeca, jer od tih malih glava kreće svijet, i naučiti ih da imaju granice i u privatnosti, kao i svemu u životu', istaknula je.