Pametne trgovine, pametni kupci

Otkrivamo trik s kojim ćete ušićariti dodatni popust u online trgovini

11.05.2017 u 10:49

Bionic
Reading

Kupovanje stvari online danas je mnogo više od pukog modernog trenda. Riječ je o potrebi - osnovnom dijelu svakodnevice pretrpane obvezama, koja većini onemogućuje šetnju iz trgovine u trgovinu kako bi našli idealan omjer cijene i kvalitete. Kako onda najbolje iskoristiti online svijet?

Online trgovine danas koriste bezbroj trikova kako bi zadržali potrošače u svojim šapama, a pametan potrošač će naučiti iskoristiti barem dio tih trikova - u svoju korist. Dovoljno je tek malo iskustva i eksperimentiranja, no dugoročno se stvari itekako isplate, jer je svaka ušteđena kuna vrijedna. 

U nastavku stoga slijedi nekoliko savjeta zahvaljujući kojima je moguće ovladati svijetom online shoppinga

Strpljenje

Pronađen je artikl u nekoj trgovini. Cijena je prihvatljiva, kreiran je korisnički račun za kupovinu, korisnik je ulogiran na njega, artikl je stavljen u košaricu i...ovdje se ponekad treba zaustaviti. Sve veći broj online trgovina koristi pametne sustave koji će na email korisniku poslati dodatnu ponudu (u vidu kupona ili jednostavno bolje cijene) ako su ostavili nešto u košarici kroz dan ili dva. Ostavljanje artikla u košarici sustavima zna pokazati da se korisnik još uvijek premišlja oko kupovine, a trgovini je itekako stalo da potrošač proces odradi do kraja. Jasno, neće svaka trgovina funkcionirati na ovaj način, no osim u slučaju kakve hitnosti ili već dostupnog popusta svakako valja probati ove gornje korake. U najgorem slučaju - email s dodatnim popustom neće doći i kupovinu valja odraditi do kraja na klasičan način. 
 

Newsletter

Već po registraciji za neku online trgovinu (i obično prihvaćanje primanja newslettera) korisnici će vjerojatno dobiti kakav uvodni popust, koji može biti simboličnih 10 posto ili mnogo više, što ovisi od slučaja do slučaja. Bilo kako bilo, nije na odmet imati neku rezerviranu email adresu koja će služiti isključivo za ovakve mailove i trgovanje. S druge strane, današnji klijenti (Gmail, Outlook i dr.) automatski mogu razvrstavati poruke pa je moguće sve izvesti i bez kompliciranja - kako kome odgovara. Spomenute email poruke valja pratiti neko vrijeme kako bi se uočili trendovi. Ako trgovina iz mjeseca u mjesec pruža neki popust označen kao 'One-Time-Only Deal!' na određeni artikal ili općenito, onda taj deal tehnički i nije nešto posebno te ne treba žuriti s iskorištavanjem. 

Kuponi

Kuponi koje se može dobiti u online trgovinama obično imaju rok trajanja. Ipak, ako je prošao koji dan a kupon nije iskorišten, nije naodmet kontaktirati korisničku službu i upitati ih mogu li produžiti stvar. Produženje kupona nije zajamčena stvar, no riječ je o par minuta truda za potencijalno značajnu uštedu. Čak i kada je potrošač potpuno bez kupona, valja kontaktirati korisničku službu online trgovine i upitati postoji li kakav deal ili tek 'kupon viška' - posebno ako je nakon kupovine nekog predmeta njegova cijena pala svega par dana iza.

Još jednom vrijedi napomenuti kako je trgovinama itekako stalo da potrošači budu zadovoljni njihovom ponudom i uslugama.

Pametne trgovine

Ranije je spomenuto kako su online trgovine pametnije no ikad. Ponekad to neće ići na ruku potrošaču. U jednom od primjera, trgovina prati korisnika kroz internetski preglednik i ako vidi da je više puta provjeravao cijenu nju može i prilagoditi - nabolje ili nagore ovisi o samoj trgovini, no ako se želi postići maksimalno nepristran prikaz podataka treba očistiti tzv. 'kolačiće' (cookies) iz preglednika ili još bolje preko privatnog ili incognito prozora preglednika otvoriti trgovinu i vidjeti cijenu traženog artikla. Za internetske preglednike postoji i niz dodataka (vrijedi istaknuti Honey), koji mogu pomoći u 'lovu' na popuste, no ne rade u svakoj situaciji.

Povrat robe

U slučaju istinskih nedoumica vrijedi li nešto kupiti ili ne, valja imati na umu da je brojne proizvode moguće vratiti natrag unutar roka od 14 dana. To naravno ne vrijedi za namirnice te općenito predmete koji zbog zdravstvenih ili higijenskih razloga po otvaranju više ne mogu biti vraćeni. Povrat predmenta ne vrijedi ni ako je riječ o određenim kartama za koncerte ili putovanja, no to opet ovisi o internim pravilima trgovine gdje se takve stvari i uzimaju. Prije povrata predmeta (što valja učiniti čim prije ako ne odgovaraju) važno je kontaktirati trgovinu te se prethodno upoznati s uvjetima povrata (trošak povrata, eventualne zamjene i sl.).

Sigurnost

Neki savjetuju isključivo kartično plaćanje zbog sigurnosti koje pružaju takvi sustavi. S druge strane postoje servisi poput PayPala koji su nastali upravo zbog povećanja sigurnosti i mogućnosti brzog povrata novca. Portali sa savjetima o kupovini navode kako određene zemlje imaju svojevrsne programe zaštite kupca do određenog iznosa i uz određeni način plaćanja. Međutim, stvar ovisi od zemlje do zemlje i uistinu se toplo preporučuje koristiti PayPal za svako plaćanje - posebno umjesto unošenja brojeva kreditne kartice u neku online trgovinu koja još nije posebno popularna (i sigurna).

Kupuje li se u inozemnim online trgovinama, valja eksperimentirati s mogućnosti izmjene valute plaćanja. Nakon postavljanja stvari u košaricu (ili čak prije toga na glavnoj stranici) moguće je izmijeniti valutu. Jasno, preporučuje se plaćanje lokalnom (HRK), no tečajevi na stranicama znaju biti nešto drugačiji od onoga što pružaju banke. Ponekad je primjerice bolje odabrati plaćanje u britanskoj funti nego u eurima, a sve je stvar eksperimentiranja - i trenutnog važećeg tečaja. 

Čitanje recenzija proizvoda i trgovina je ključna stavka. Ako neka trgovina ima brojne artikle jeftinije od konkurencije no povrat i općenito kupovinu uništava loša usluga i iskustvo, šanse su da stvari ne štimaju. Internetske tražilice poput Googlea su vrhunska stvar za potragu recenzija ne samo proizvoda koje se želi kupiti - već i samih online trgovina. S druge strane, potrošače ne treba (nužno) biti strah kupovati u trgovinama s tek prosječnim ocjenama - ali valja biti što je moguće informiraniji.