Današnji superautomobili brandova Ferrari, Bugatti i ostalih imaju ljute cijene, potpuno nedostupne običnim smrtnicima. No postoji i čitava cjenovna razina iznad toga - stari klasici koje se prodaje na aukcijama. Apsolutni rekord do sada drži Ferrari 250 GTO iz 1962. i to cijenom od 38 milijuna dolara. Još jedan kuriozitet je svakako to da na top 10 listi automobila prodanih aukcijama potpuno dominira samo jedan proizvođač
U top 10 listi tako se nalazi čak osam Ferrari modela. 'Uljezi' su tek Mercedes-Benzov legendarni W196 iz 1954. te Bugatti Royale Kellner Coupe iz 1931. godine (koji se navodno prodao svojevrsnim privatnim dealom među kolekcionarima pa možda i ne pripada listi).
I desetljećima nakon, Ferrarijev 250 GTO iz 1962. osvaja srca ljubitelja automobila diljem svijeta. No, najskuplji je tek jedan - onaj s oznakom 3851GT, prodan na dražbi Bonah Quail Auction za 38 milijuna dolara 2014. godine. Trenutno se nalazi u SAD-u, u Kaliforniji. Tu crvenu zvijer i danas mnogi smatraju najboljim sportskim automobilom ikad napravljenim, a složeno je tek 39 modela 250 GTO.
Iznenađenje na drugom mjestu možda i nije neko iznenađenje. Posrijedi je crveni vrag prekrasnih linija - Ferrari 335 Sport Scaglietti iz 1957. godine. Svojevremeno je ovaj model vozio gotovo sve što se moglo voziti - pa i 24 sata Le Mansa. Njegova rekordna cijena je postignuta ove godine - gotovo 36 milijuna dolara na aukciji u Parizu.
Gotovo 30 milijuna dolara novog vlasnika je koštao Mercedes-Benzov W196 iz 1954. na aukciji kuće Bonhams u Velikoj Britaniji. Ovu jurilicu iz starih vremena je vozio peterostruki Formula 1 prvak, Juan Manuel Fangio, što je definitivno igralo ulogu u konačnoj cijeni. W196 Grand Prix je prodan 'u autentičnom stanju', bez posebnog sloja poliranja - i s tankim slojem ulja i prljavštine na sebi, svježeg sa trkaće staze.
Ferrari 290 MM iz 1956. zauzeo je petu poziciju najskupljih vozila ikad prodanih na aukcijama. Na aukciji RM Sotheby's u New Yorku je lani prodan za 28 milijuna dolara, oborivši rekord ne samo aukcijske kuće, već i za tu godinu općenito. Baš kao i ranije spomenuta Mercedes-Benzova jurilica i ovom je upravljao Juan Manuel Fangio za utrku Mille Miglia 1956. godine. Cijeni je definitivno pomogla i činjenica da je riječ o jednom od tek četiri postojeća vozila.
Peto mjesto drži Ferrari prilično kompliciranog imena, koji možda više odgovara Microsoftovoj politici imenovanja softvera nego li crvenom limenom čudu na četiri kotača. Riječ je naravno o Ferrariju 275 GTB/4*S NART Spider iz 1967. godine, koji je ugrabio 27,5 milijuna dolara na aukciji 2013. godine. Prodani model je tada potpuno restauriran bio je tek jedan od deset vozila.
Možda je tek na šestoj poziciji, no Ferrari 275 GTB/C Speciale iz '64. je još rijeđi automobil od najskupljeg modela na listi - 250 GTO. Crveni iz Maranella su proizveli tek tri modela. Iako je prodan za 26,4 milijuna dolara, 275 GTB/C Speciale s aukcije nikad nije bio na natjecanjima, no drugi od tri modela je uspio ugrabiti treće mjesto na Le Mansu 1965. godine.
Na sedmom mjestu se nalazi (ignorira li se ranije spomenutog Bugattija) Ferrari 250 GT SWB California Spider iz 1961., prodan na aukciji u Parizu 2015. godine za 18,5 milijuna dolara. Ovaj primjerak je 'ležao' među stotinjak drugih automobila u kolekciji te je eventualno trebao poslužiti kao muzejski izložak. Vlasnik Robert Baillon se ipak odlučio na aukciju 59 vozila iz kolekcije, a tada je ovaj Ferrari potpuno otpuhao konkurenciju - cijenom.