UPOZNAJTE NOVI XE

Ovo je Jaguarov lovac na BMW-ovu seriju 3

09.09.2014 u 08:00

  • +11

Jaguar XE

Izvor: Promo fotografije / Autor: jaguar

Bionic
Reading

Mnogi Britanci su strepili kad je indijska Tata krenula u proces preuzimanja Jaguara i Land Rovera 2008, kako se iz dana u dan pokazuje - sasvim neosnovano. Britanski dvojac nikada nije imao raznovrsniju paletu proizvoda, a netom predstavljeni Jaguar XE ponajbolji je svjedok onog što možemo očekivati u narednom razdoblju

Izrađen na sasvim novoj, najvećim dijelom aluminijskoj platformi, novi XE Jaguarova je najlakša (1.474 kg), najučinkovitija (3,8 l na 100 km), najaerodinamičnija (0,26 Cd) i ekološki najprihvatljivija (99 g CO2 po km) limuzina iz Jaguarovih pogona do sada.

Dužinom od 4.672 mm, širinom od 1.850 mm i visinom od 1.416 mm, uz 2.835 mm međuosovinskog razmaka, XE je tek neznatno veći i niži od najpopularnijeg automobila u takozvanoj premium srednjoj klasi - BMW-a serije 3.

Iako u Jaguaru znaju da se za sada prodajom ne mogu mjeriti s Bavarcima, očekivanja od nove limuzine su velika, a mehanička strana priče govori da samopouzdanje ekipe iz Coventrija nikako nije neosnovano.

Tu je paleta izuzetno učinkovitih i snažnih dvolitrenih četverocilindričnih benzinskih i dizelskih motora kodnog imena Ingenium koji će standardno pokretati stražnje kotače, odnosno - uz nadoplatu - sva četiri kotača.

Za izmjenu brzina zadužen je ručni šesterostupanjski mjenjač, no i ZF-ov osmerostupanjski automatik. XE je također prvi Jaguarov automobil s električnim servom. Tu je i potpuno neovisan ovjes - dvostruki potpornjak umjesto McPhersona sprijeda te takozvani Integral-link umjesto Multilinka straga.

Najpopularniji model trebao bi biti dizelaš koji razvija 161 Ks i 349 Nm, deklarirano troši 3,8 litara goriva na stotinu kilometara te emitira svega 99 grama CO2.

Najsnažniji benzinac pak prenesen je iz F-Typea - trolitreni turbopunjeni V6 sa 340 KS i 450 Nm koji se s ubrzanjem do stotke obračunava za 5,1 sekundu te juri 250 km/h.

Možda najvažnija novost za buduće vlasnike jest trošak posjedovanja, za koji Britanci tvrde da će biti niži nego prije sa servisnim intervalima za dizelaše od 34.000 km.

Više detalja, uključujući one o cijeni, imat ćemo nakon svjetske premijere automobila na autosalonu u Parizu, a do tada uživajte u našoj fotogaleriji.