PROPUŠTENE PRILIKE

Ovo su najluđa tehnološka preuzimanja koja se nisu dogodila

22.07.2015 u 11:09

Bionic
Reading

Rezultati poslovanja bolji od očekivanja gurnuli su cijenu Googleove dionice i tržišnu kapitalizaciju diva iz Mountain Viewa u nove visine. Tko bi rekao da su Larry Page i Sergey Brin svojedobno dobili odbijenicu kad su pokušali prodati svoju tražilicu za bijednih 750 tisuća američkih dolara? A bilo je toga još

Evo nekoliko sličnih ogromnih propuštenih prilika.

Blockbuster odbija kupiti Netflix za 50 milijuna dolara

Blockbuster je bio spreman za prijelaz s VHS-a na DVD, ali streaming video sadržaja? To im je promaklo. Iz Netflixa su u početku, dok su bilježili gubitke, navodno u više navrata stizali signali kako bi rado da ih Blockbuster preuzme. U Blockbusteru su ih odbili. Nakon nekog vremena prodani su Dish Networku za 320 milijuna dolara 2011. godine. Netflix danas vrijedi oko 50 milijardi dolara.

Excite ne želi kupiti Google za 750 tisuća dolara

Excite, nekadašnji div internetskog pretraživanja (osnovan 1995.), već je odbio Pagea i Brina kad su tražili milijun dolara za Google 1999. Vinod Khosla, jedan od ulagača u Excite, uspio je čak nagovoriti suosnivače Googlea na spuštanje cijene za 250 tisuća dolara, ali direktoru Excitea ni to nije bilo dovoljno. Google sad vrijedi 500 miliijardi dolara, a Excite... Pa, ne ide im ni približno tako dobro.


Yahoovih tri milijardi nije bilo dovoljno za Google

Yahoo je najbolju priliku za kupovinu Googlea imao 2002., ali nije bio spreman izdvojiti pet milijardi dolara, koliko su navodno tražili Page i Brin. Google se digao od pregovaračkog stola i ostavio Yahoo u prašini.

Facebook odbija milijardu dolara od Yahooa

Danas najveća društvena mreža na svijetu 2006. je bila stara tek dvije godine. Mark Zuckerberg, tada star 22 godine, sazvao je sastanak s prvim ulagačima Peterom Thielom i Jimom Breyerom kako bi raspravili ponudu vrijednu milijardu dolara, koja je stigla od Yahooa.

Thiel i Breyer htjeli su ju prihvatiti, ali Zuckerberg je imao druge planove. 'Ovo je formalnost, sastanak odbora na brzinu, neće trajati dulje od deset minuta. Očito je kako nećemo se prodati', rekao im je. I to je bilo to.

Facebook odbija Microsoftovih 15 milijardi dolara

Godinu kasnije, i Google i Microsoft pokušavali su se prikrpati uz eksplozivan Facebookov uspjeh. Steve Ballmer navodno je smiono ponudio ogromnih 15 milijardi dolara za tvrtku koja je do tada već skupila 500 milijuna korisnika. Zuckerberg je ponovno odbio, a Microsoft je uspio osigurati tek udio od 1,6 posto, što je oko 240 milijuna dolara od procjenjene vrijednosti (15 milijardi dolara).


Microsoft pokušava spiskati 44,6 milijardi dolara na Yahoo

U danima prije no što su razvili vlastitu tražilicu Bing, div iz Redmonda očajnički se pokušavao ubaciti na rastuće tržište internetskog pretraživanja. Toliko su bili očajni da su u veljači 2008. ponudili 44,6 milijardi dolara za Yahoo. Kad to nije uspjelo, najavili su vlastitu tražilicu, s kojom se muče sve do danas. Da je postignut dogovor, Microsoft bi ostvario velike prihode od Yahoovog ulaganja u kinesku trgovinu online Alibabu.

Facebook pokušava preuzeti Twitter za pola milijarde dolara u dionicama

Ovo je moglo biti suludo. Navodno je Zuckerberg kontaktirao Twitter i ponudio preuzimanje, za što je bio spreman dati 500 milijuna dolara u Facebookovim dionicama. Twitter je odbio.

Snapchat odbija Facebookovih tri milijarde dolara

Prije dvije godine kao bomba je odjeknula vijest kako je Facebook navodno ponudio više od tri milijarde dolara za Snapchat i da ga je direktor tog servisa Evan Spiegel odbio. Unatoč šokiranim reakcijama, vrijeme je pokazalo kako Spiegel nije bio u krivu. Procjenjuje se kako Snapchat sada vrijedi 15 milijardi dolara.

Više:Tech Crunch